D.8 Innovació biomèdica i E-health: acceleradors de desigualtats socials?

Dia:
Dijous 2 Desembre
Hora:
Localització:
 Palau Macaya de Barcelona - Observatori Social "la Caixa"
Fundació Ernest Lluch i  Observatori Social "la Caixa"

Vuitè diàleg del cicle amb Clayton Hamilton i Els Torreele i video introductori de Salvador Peiró.
  • Dialeg8.jpg
 Argumentari

INNOVACIÓ BIOMÈDICA I E-HEALTH: ACCELERADORS DE DESIGUALTATS SOCIALS? GESTIÓ DE POTENCIALS DESIGUALTATS

La innovació biomèdica i l’e-health poden ser factors d’acceleració de desigualtats en la salut de la població o, per contra, un element que amb les polítiques d’innovació i gestió adequades permeti més igualtat en la salut de la població per part dels diferents sistemes de salut. L’accés a la innovació biomèdica (vacunes, medicines, gestió de patents...), conjuntament amb la transformació instrumental digital en la salut, pot permetre una revolució en la millora de la salut global o es pot convertir en un punt de ruptura crític en l’accés a la salut per part de les poblacions amb més capacitat adquisitiva. La gestió geoestratègica, empresarial i de política pública de la innovació biomèdica i l’accés a l’instrumental que l’e-health ofereix seran clau per determinar les desigualtats futures en salut de la població mundial.

Dialoguen
  • Clayton Hamilton, coordinador del Digital Health Flagship Programme a la Regional Office for Europe’s Division for Country Health Policies and Systems de l’OMS.
  • Els Torreele, Visiting Policy Fellow a l’UCL Institute for Innovation & Public Purpose (IIPP), Science Honorary Fellow a la Free University of Brussels (VUB), Board de l’AGORA Open Science Trust i Executive Director Access Campaign a MSF.
* Intervenció introductòria de Salvador Peiró, director de l’Área d’investigació en serveis de salut del Centre Superior d’Investigació en Salut Pública - Conselleria de Sanitat valenciana