D1. Democràcies en Combustió

Reptes per a una transformació sostenible

Dia:
Dijous 8 Octubre
Hora:
Localització:
Palau Macaya de la Fundació "la Caixa"

Organitza:Fundació Ernest Lluch Col·labora: Fundació "la Caixa"

Diàleg inaugural del cicle 'Un món en combustió" amb José Maria Lassalle i Patrizia Nanz
  • D1_Xarxes_MonCombustio.jpg
Argumentari

Vivim en una democràcia en combustió. Tot s’encén però no tot s’apaga. Les idees es propaguen i es combaten amb intensitat. La humanitat i l’humanisme també es contagien de l’electricitat del moment i temen i auguren canvis de calat (bioètica, roboètica, intel·ligència artificial). Són humanament sostenibles, un món i una democràcia en combustió permanent? Ho són des d’un punt de vista humanístic, tecnològic, mediambiental i democràtic, amb la participació efectiva d’una ciutadania apoderada?

Dialoguen:

José María Lassalle, professor de Teoria del Dret i Filosofia del Dret a ICADE i director del Fòrum d’Humanisme Tecnològic d’ESADE. Secretari de l’Estat espanyol de la Societat de la Informació i Agenda Digital (2016-2018) i secretari d’Estat de Cultura (2011-2016).

Patrizia Nanz, catedràtica i professora d’Estudis de Sostenibilitat Transformativa a la Universitat de Potsdam. Directora científica de l’Institut d’Estudis Avançats de Sostenibilitat (IASS).

*Adquirir entrades online per aquest diàleg: aquí
**Per a més informació sobre el cicle i reserva d'entrades d'altres sessions:  aquí