D2. Polítiques adequades per reduir les desigualtats en salut

Localització:
 Palau Macaya de "la Caixa" - Barcelona
 Organitza: Fundació Ernest Lluch
 Col·labora: Fundació "la Caixa"

El segon diàleg del cicle que se centra en les polítiques dirigides a reduir les desigualtats de salut i en aquelles destinades a gestionar la post-pandèmia. Per a l'ocasióes comptarà amb la participació experta de Vicente Ortún i Rosa Urbanos, amb video introductori de Cristina Hernández Quevedo. Activitat presencial amb inscripció prèvia obligatòria i retransmissió online.
  • Dialeg2.jpg
 Argumentari

La pandèmia com a acceleradora de desigualtats en salut exigeix correccions i l’adopció de polítiques adequades i possibles. Quines són? Quin context social i quines dades marquen el nou punt de partida?. S’intueix la necessitat d’invertir més en salut, especialment en primària, comunitària i salut pública, però com s’ha de fer? Amb quines reformes? Quins col·lectius caldrà prioritzar? Amb quin finançament? Com repensem les polítiques sociosanitàries i de protecció social per reduir aquesta desigualtat ampliada?

Dialoguen

• Vicente Ortún. Catedràtic emèrit d’Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Fundador, ex-director i investigador principal de l'Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES-UPF).
  • Rosa Urbanos. Professora titular d’Econimia de la salut a la Universitat Complutense de Madrid i Presidenta de la Sociedad Española de Salud Pública y Administración Sanitaria (SESPAS)
*Intervenció inicial a càrrec de Cristina Hernández Quevedo. Research Fellow en el European Observatory on Health Systems and Policies, LSE Health