D5. Models de sistemes de Salut Pública

Hora:
Localització:

Argumentari

La pandèmia ha provocat una crisi sanitària i econòmica sense precedents. Amb la recuperació econòmica a l’horitzó, urgeix una reforma del sistema de salut que posi en valor i prioritzi, els ensenyaments del què funcionava i què cal repensar. Els models de Salut Pública necessiten reformes, major finançament o voluntat política per a muscular el que ja existeix sobre el paper. Quins són els models de salut pública en perspectiva comparada que ens poden ajudar a evitar la intervenció del sistema assistencial? La possibilitat de noves pandèmies, la incidència de les noves tecnologies, la salut mental, les cures, la necessitat de fer millores en formació i salaris dels professionals del món sanitari i assistencial a l’atenció primària, són alguns dels reptes pendents per a garantir un sistema de salut pública integral, universal i robust. Quin model de salut pública es necessita?

Models de sistemes de Salut Pública
(Quin ha de ser el nou model de salut pública post-COVID?)

Dialoguen:
  • Josep Maria Argimon. Conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya
  • Ildefonso Hernández-Aguado. Catedràtic de Salut Pública i Director del Departament de Salut Pública, Història de la Ciència i Ginecologia de la U. Miguel Hernández. Director general de Salut Pública del Ministerio de Sanidad y Política Social (2008-2011)