D7. Desigualtat educativa

Hora:
Localització:

Argumentari

La pandèmia ha comportat fer visibles les limitacions del sistema educatiu actual, en l’apartat tecnològic i organitzatiu, tant de centres com de polítiques educatives en general. Sabem que la desigualtat educativa prové en gran mesura de l’origen socioeconòmic dels alumnes que explica les diferències existents en les experiències escolars, horitzons de futur, expectatives vitals i aspiracions socials, econòmiques i polítiques, de cada alumne. D’aquí que s’alerti de fenòmens com la segregació escolar i la segregació educativa o la possibilitat de gaudir els entorns d’aprenentatge fora de l’horari escolar (lleure, oci, estiu, activitats extraescolars), que eixamplen les diferències entre persones amb les mateixes capacitats i potencialitats.

Quins escenaris educatius de futur es plantegen? Què cal reformar? Què cal enfortir? En què cal invertir per a una major igualtat educativa?

Desigualtat educativa
(La COVID com accelerador d’escenaris futurs?)

Dialoguen:
  • Xavier Bonal. Catedràtic de sociologia de l’educació de la Universitat Autònoma de Barcelona
  • Tracey Burns. Senior Analyst del Centre for Educational Research and Innovation de la OCDE. Directora dels projectes 21st Century Children,Trends Shaping Education i Innovative Teaching for Effective Learning.