Diàleg 2: Desigualtat i democràcia a l’Europa que ve

Dilluns 6 Octubre
Hora:
Localització:
Auditori CaixaForum BCN( Av. Francesc Ferrer i Guàrdia 6-8)

Organitza: Fundació Ernest Lluch
Amb el suport de: Obra Social "la Caixa"
Col·laboren: Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona i Ajuntament de Barcelona

Venda d'entrades a les taquilles de CaixaForum i online.
Preu per sessió: 4 euros
Descomptes: Adquisició d'entrades amb qualsevol targeta de “la Caixa”: 50% de descompte clients “la Caixa”
*Places limitades
*Més informació a: secretaria@fundacioernestlluch.org

Diàleg 2: Desigualtat i democràcia a l’Europa que ve

Dialoguen:
  • Sebastià Sarasa. Professor titular de Sociologia. Universitat Pompeu Fabra
  • Luis Planas. Secretari General del Comitè Econòmic i Social Europeu (CESE)
  • + vídeo introductori específic per al Diàleg del Comissari Europeu d’Ocupació, Assumptes Socials i Inclusió. Sr. László Andor

Sinopsi:
Les eleccions europees del passat 25 maig 2014 han exposat part del creixent malestar ciutadà i han agreujat la crisi de credibilitat del projecte d'unificació europeu. L'incert panorama es completa amb tres desafiaments claus (desigualtat, atur i democràcia), estretament relacionats, en un moment de creixent desigualtat interna i entre els socis europeus, i d'auge de l'euroescepticisme i l'extrema dreta. Tot això ens porta a discutir sobre el demos europeu, sobre el sentit de pertinença de la ciutadania dels diferents països, i sobre quines mesures poden impulsar des de la UE per preservar i millorar la cohesió social i la democràcia com a binomi de prosperitat.

Apunt biogràfic dels dialoguistes:

Sebastià Sarasa Urdiola. Professor titular de Sociologia. Universitat Pompeu Fabra

Professor de Sociologia en la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, Anteriorment havia estat professor de sociologia a la Universitat de Barcelona i a la Escola Universitària de Treball Social de l’ICESB. Va estar col•laborant a la Secretaria Tècnica de l’Àrea de Serveis Social de l’Ajuntament de Barcelona entre els anys 1985 i 1987. Ha estat President de l’Associació Catalana de Sociologia entre els anys 1995 i 1999, i vicepresident de la Federació Espanyola de Sociologia entre els anys 1998 i 2001.Bona part de la seva recerca està focalitzada en analitzar els efectes de les polítiques socials en l’estructura de desigualtats, temes sobre el quals ha publicat nombrosos treballs. Entre les seves investigacions més recents cal destacar: Crisi econòmica i pobresa infantil en alguns països de la Unió Europea i Efectes de l'escola bressol en el desenvolupament dels adolescents (IV Informe sobre la situació de la infància, l'adolescència i la família a Catalunya, maig de 2012).

Luis Planas Puchades. Secretari General del Comitè Econòmic i Social Europeu (CESE)

València, 1952. Llicenciat en Dret, exerceix com a advocat abans d'ingressar per oposició a la Inspecció de Treball i de la Seguretat Social. El 1982 entra a la Comissió Europea en un programa de preparació previ a l'adhesió. Després d'obtenir un escó al Congrés dels Diputats, va ser portaveu d'Afers Europeus i ponent de la ratificació del Tractat d'adhesió d'Espanya a la Unió Europea. Entre 1986 i 1993, va ser diputat al Parlament Europeu, on va participar en les comissions d'Afers Exteriors i de Seguretat, i d'Assumptes Institucionals. Després d'alguns anys treballant a la Junta d'Andalusia i com a membre del Comitè de les Regions de la UE, torna a Brussel•les per dirigir els gabinets del vicepresident primer de la Comissió Europea, Manuel Marín, i després del comissari Pedro Solbes. El 2004 el nomenen ambaixador d'Espanya al Marroc i, el 2010, ambaixador representant permanent d'Espanya davant la Unió Europea. El 2012 és nomenat conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Ambient de la Junta d'Andalusia i el 20 de gener de 2014, és designat secretari general del CESE.

Propers diàlegs a CaixaForum Barcelona:

13 d’octubre de 2014 a les 19:00 – Auditori CaixaForum BCN

D3. Els límits de la desigualtat en democràcia: justícia social i exclusió
  •  Antón Costas.Catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona. President del Cercle d’Economia
  • Francisco Lorenzo. Coordinador de l’Equip d’Estudis de Cáritas

20 d’octubre de 2014 a les 19:00 – Auditori CaixaForum BCN
D4. Participació i incidència de la ciutadania i els moviments socials en la presa de decisions polítiques
  • Joan Subirats. Catedràtic de Ciència Política de la Universitat Autònoma de Barcelona – IGOP
  • Ignacio Sánchez - Cuenca. Director d’Investigació del Centro de Estudios Avanzados en Ciencias Sociales del Instituto Juan March

27 d’octubre de 2014 a les 19:00 – Auditori CaixaForum BCN

D5. Reforma econòmica i cohesió social
  • Germà Bel. Catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona – ICREA