Diàleg 4. Distribució de la riquesa i cohesió social. Predistribució vs redistribució

Cicle de diàlegs sobre els Reptes econòmics i socials en l'horitzó europeu

Dia:
Dimarts 20 Octubre
Hora:
Localització:
 Auditori CaixaForum BCN (Av. Francesc Ferrer i Guàrdia 6-8)
Organitza: Fundació Ernest Lluch
Amb el suport de: Obra Social "la Caixa"
Col·laboren: Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona i Ajuntament de Barcelona
Venda d'entrades a les taquilles de CaixaForum i online.
Preu per sessió: 4 euros
Descomptes: Adquisició d'entrades amb qualsevol targeta de “la Caixa”: 50% de descompte clients “la Caixa”
*Places limitades
*Més informació a: secretaria@fundacioernestlluch.org

Dialoguen:
  • Joan Maria Esteban. Investigador a l’Institut d’Anàlisi Econòmica (CSIC) i a la Barcelona GSE. Membre del Comitè Executiu de la International Economic Association.
  • José Fernández Albertos. Investigador permanent a l’Instituto de Políticas y Bienes Públicos del CSIC.

Apunt biogràfic dels dialoguistes:

Joan Maria Esteban

Economista i professor emèrit de recerca a Barcelona GSE i membre de l’Institut d’Anàlisi Econòmica (IAE-CSIC) des del seu inici en 1985. Va ser director de l’IAE 1989-1991 i de 2001 a 2006. Actualment és secretari general i membre del Comitè Executiu de l’Associació Internacional d’Economia. El seu treball s’ha centrat en els camps d’investigació relacionats amb el conflicte i la polarització, la distribució dels ingressos i la desigualtat, de la mateixa manera que en qüestions relacionades amb l’economia regional i les finances publiques. Ha coordinat el projecte de la UE “Polarització i Conflicte” (2004-2008) i va rebre el premi Rei Jaume I d’Economia (2007) i el Premi Diversitat de la Fundació Urrutia Elejalde (2014).

José Fernández Albertos- Investigador permanent a l’Instituto de Políticas y Bienes Públicos del CSIC

Actualment és investigador permanent a l'Institut de Polítiques i Béns Públics del CSIC. És doctor en Ciències Polítiques per la Universitat de Harvard (2007), màster (2002) i doctor-membre (2007) pel Centre d'Estudis Avançats en Ciències Socials de l'Institut Juan March, i llicenciat en Ciències Polítiques i de l'Administració (1998 ) i Diploma d'Estudis Avançats (2002) per la Universitat Complutense de Madrid.

El seu camp de recerca se situa en la intersecció de les àrees d'economia política comparada, economia política internacional, i política comparada. Ha estat investigador visitant a diferents universitats Internacionals i ha treballat com a consultor extern per al World Development Report del Banc Mundial el 2006, i el 2007-2008 va treballar com a investigador en el projecte "Markets, the State and the dynamics of inequality: how to advance inclusivament growth ", finançat pel Programa de Desenvolupament de Nacions Unides per a Llatinoamèrica. Parts del seu treball han estat presentades a les reunions anuals de l'American Political Science Association, Midwest Political Science Association, International Political Economy Society, i en les sessions conjuntes i conferències generals de l'European Consortium for Political Research, entre d'altres.

Propers diàlegs a CaixaForum Barcelona:

Diàleg 5: dimarts 27 d’octubre

El rol polític-econòmic d’Europa al món.
  • Joaquín Almunia – Professor Visitant de la London School of Economics. Ex-Ministre (1982-1991) i Ex-Comisari Europeu (2004-2014).
  • Andreu Missé – Director de la revista Alternativas Economicas. Ex corresponsal de El País a Brussel·les.

Diàleg 6:
dimarts 3 de novembre

Les institucions europees després de la crisi del deute: Unió bancària i política monetària.
  • Jordi Gual – Professor d’Economia de IESE - Director General d’Estratègia i responsable d’economia del Grup La Caixa.
  • Emilio Ontiveros – President d’Analistas Financieros Internacionales (AFI) – Catedràtic d’Economia de la UAM

Diàleg 7: dimarts 10 de novembre

Efectes del tractat de Comerç entre la UE i els EUA (TTIP). La relació comercial entre Europa i món.

*Vídeo introductori específic per a l’acte de la Sra. Cecilia Mällstrom, Comissaria de Comerç de la Comissió Europea
  • Joan Tugores – Catedràtic d’Economia i ex-Rector de la Universitat de Barcelona.
  • Federico Steinberg – Investigador principal de Economía Internacional del Real Instituto Elcano i Professor d’Anàlisi Econòmica de la UAM

Diàleg 8: dimarts 17 de novembre

El Futur de l’educació i el treball a Europa: gestió del talent en l’economia global

• Sara de la Rica - Catedràtica d’Economia, Universidad del País Vasco. Directora de la Càtedra FEDEA "Fuentes Quintana" de Investigación del Banco de España-FEDEA.
  • Xavier Prats – Director General d’Educació i Cultura de la Comissió Europea