Efecte de les TIC en el comportament electoral

Dia:
Dijous 8 Novembre
Hora:
Localització:
  a l'aula (per concretar)del Campus de la Ciutadella de la UPF
 Fundació Ernest Lluch i Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF

La ponència 'Efecte de las TIC en el comportament electoral' tindrà lloc el pròxim dijous 8 de novembre a les 13 hores a l'aula (per concretar) del Campus de la Ciutadella de la UPF.
  • RafaelRubiocicledialegsernestlluch2.jpg
En el marc de col·laboració iniciat l'any passat entre la Fundación Ernest Lluch i el Departament de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, ​​es duen a terme diverses iniciatives acadèmiques. Una d'elles, la participació dels alumnes del Grau en Filosofia, Economia i Política en el Cicle de Diàlegs en el Palau Macaya de Barcelona. L'altra iniciativa és la realització de seminaris i ponèncias com és el cas d'aquesta, una activitat circumscrita a l'alumnat i que comptarà amb la participació de Rafael Rubio.

Sobre el conferenciant:

Rafael Rubio

Doctor en Dret Constitucional (Premi extraordinari), Professor Titular i Director del Grup de Recerca sobre participació i noves tecnologies (i + dem) a la Universitat Complutense de Madrid. Ha impartit classes de postgrau en més de 30 universitats en 15 països diferents.
Professor Visitant a la Universitat de Navarra. Investigador visitant a les Universitats de Georgetown, Harvard, George Washington University i Scuola Superiore Sant'Anna. Ha impartit conferències en els Parlaments Nacionals d'Uruguai, Mèxic, Argentina, Perú, Espanya i Itàlia. Assessor en temes de Govern Obert, Transparència i participació ciutadana a governs (Espanya, Perú), organismes internacionals (Comissió Europea, BID), partits, fundacions, i institucions socials, educatives i religioses a Europa i Amèrica. Ha participat en programes de voluntariat i cooperació a Cuba, Índia, Etiòpia, Cambodja, Guatemala, Mèxic, Polònia, Espanya i Portugal. Ha rebut les medalles de Sant Raimon de Penyafort (Ministeri de Justícia) i la de Sant Silvestre (Vaticà). Autor dels llibres: "Els grups de pressió" (2003, CEPC)), i «Ús de les Tics i la participació política dels joves» (Injuve, 2016). Editor de "Parlaments oberts: tecnologia i xarxes per a la democràcia" (2013, Congrés dels Diputats) i "Marca Espanya i diplomàcia pública: Reptes de la nostra acció exterior" (2012, MAEC).