El valor de la cultura

Auditori Museu de la Mediterrània
Carrer d'Ullà 31 - Torroella de Montgrí
 Organitzen: Museu de la Mediterrània i Fundació Ernest Lluch

Dotzena edició d'aquesta jornada que versa sobre una qüestió de fons i tanmateix d'actualitat. Enguany la jornada se centra en EL valor de la cultura icomptarà amb la participació del'expert en gestió cultural i actual gerent de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí i del filòsof i professor titular d'Història de les Idees estètiques a la Universitat de Girona (UdG), Xavier Antich.
  • TargetTorroella2015_Pgina_1.jpg
Argumentari

Per què la cultura com un dels instruments cabdals i potenciadors de la creativitat humana –juntament tal vegada amb l'educació- ha esdevingut un dels sectors més castigats per la crisi i les subsegüents retallades pressupostàries? La cultura, a més, pateix sovint –ja sigui en èpoques de crisi o sense crisi- les conseqüències de dues concepcions que, per separat o combinades, acaben per debilitar-la i per infravalorar-la. Per un costat, moltes vegades se la considera un luxe innecessari, un ornament prescindible, que solament sembla que té sentit quan hi ha temps i diners sobrers. D’altra banda, i des de la perspectiva economicista que domina totes les àrees del coneixement i de l'activitat humana, la cultura es mesura sobretot en termes de rendiment econòmic. De fet sovint hi ha qui insisteix en considerar-la un sector econòmic més, amb la seva corresponent aportació al PIB. Sense negar l'evident impacte econòmic que té i que ha de tenir la cultura, aquesta visió potencia o minimitza la funció de promoure, fomentar i activar la capacitat creadora i innovadora que té la cultura? És aquest el seu principal valor?

10:30 h. Benvinguda i presentació

10:45 h. Conferència
Jordi Martí Grau. Gerent de l’Ajuntament de Barcelona

11: 30 h. Pausa i esmorzar