Escenaris de futur: és possible el control social de la intel·ligència artificial?

Ponència de Lorena Jaume-Palasí a la Facultat de Polítiques de la UPF

Dia:
Dijous 4 Octubre
Hora:
Localització:
 Facultat de Polítiques i Socials de la UPF. Campus de la Ciutadella
 Organitzen: Facultat de polítiques i socials de la UPF i la Fundació ernest Lluch

La ponència 'Escenarios de futuro: ¿es posible el control social de la inteligencia artificial? tindrà lloc el proper dijous 4 d'octubre a les 11 hores a l'aula (per concretar) del Campus de la Ciutadella de la UPF.
  • ConfLorena4oct2018.jpg
En el marc de col·laboració iniciat l’any passat entre la Fundació Ernest Lluch i el Departament de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, es duen a terme diverses iniciatives acadèmiques. Una d'elles, la participació dels alumnes del Grau en Filosofia, Economia i Política en el Cicle de Diàlegs al Palau Macaya de Barcelona. L'altra iniciativa és la realització de seminaris i ponències com és el cas d'aquesta, una activitat circumscrita a l'alumnat i que comptarà amb la participació de Lorena Jaume-Palasí

Sobre la ponent:
Lorena Jaume-Palasí

Directora executiva de AlgorithmWatch (Berlín), una organització sense ànim de lucre que analitza l'ètica de l'automatització i la digitalització en els processos algorítmics que tenen rellevància social. El seu treball se centra en la filosofia del dret i l'ètica de l'automatització i la digitalització. Lorena Jaume-Palasí és membre del Grup de Savis sobre Intel·ligència Artificial i Big Data creat per la Secretaria d'Estat d'Agenda Digital. Així mateix és una de les fundadores de la Dymanic Coalition on publicness l'Internet Governance Forum de Nacions Unides i membre del consell assessor de Code Xarxa de la iniciativa contra la vigilància massiva. Lorena condueix projectes de digitalització a Àfrica i Àsia i publica regularment articles sobre discriminació, privacitat i l'àmbit públic, protecció de dades i els béns públics. És membre del Grup de Savis sobre Intel·ligència Artificial i Big Data del Govern espanyol.