Jornada sobre Municipis 2014

L’impacte de la LRSAL en la prestació de serveis i règim de competències dels municipis

Dia:
Dilluns 29 Setembre
Hora:
Localització:
Sala d'actes de l'Ateneu Barcelonès, carrer Canuda 6. (Barcelona).

Organitzen: Fundació Ernest Lluch i Fòrum Cívic
Amb el Suport de: Diputació de Barcelona
Col•laboren: Ajuntament de Barcelona i Generalitat de Catalunya

Inscripció: Enviant correu electrònic fent constar el nom, telèfon, correu electrònic i procedència a: jornada@fundacioernestlluch.org. També es pot fer trucant al número: 685 806 292

*Si s’escau es farà ús de la Sala Verdaguer de l’Ateneu Barceonès per seguir la jornada a través d’un circuit tancat de televisió

La Jornada sobre Municipis està promoguda amb la voluntat d’oferir un marc anual de reflexió sobre els problemes que afecten a l’àmbit local, per incidir en les relacions que s’estableixen entre l’administració de proximitat i els seus ciutadans.
  • CartellMunicipis14.jpg
Argumentari

Enguany, coincidint amb els 35 anys de la constitució dels primers ajuntaments democràtics, la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (RSAL) està posant en qüestió no només la proximitat en la prestació de serveis entre els ajuntaments i els ciutadans sinó que redibuixa un mapa competencial amb afectacions importants tant pels ajuntaments com pels ens supramunicipals que hauran d’entomar la prestació efectiva de determinats serveis.

En aquest context es preveu dur a terme una jornada centrada en els efectes de la llei RSAL als municipis respecte el seu règim de competències i en com aquestes modificacions incidiran en la prestació de serveis que fins ara es venen donant des dels ajuntaments a la ciutadania. En aquest sentit la Jornada preveu emfasitzar la visió de la Diputació de Barcelona, qui haurà de convertir-se en prestadora de serveis als ajuntaments i a la ciutadania en un context competencial reformulat de nou, i, a la vegada, tenir en compte especialment la casuística d’ajuntaments menors de 20.000 habitants amb afectacions particulars per part de la mencionada Llei.

En plena consonància amb les jornades precedents es persegueix l’objectiu de mostrar aquelles iniciatives municipals que s’estan preparant i ja duent a terme per debatre com pensen adaptar-se a aquest nou context, a partir de les competències amb què compten i comptaran i en coordinació amb la resta d’actors institucionals, especialment la Diputació de Barcelona qui haurà de tenir un paper predominant en la Jornada d’’enguany donat el rol que haurà de jugar en funció de la nova realitat competencial en la prestació de serveis que la llei li confereix.

9.00. Obertura
  • Sr. Joan Majó – President de la Fundació Ernest Lluch
  • Sr. Daniel Font en nom de Fòrum Cívic
  • Sr. Salvador Esteve – President de la Diputació de Barcelona

9.15. Conferència d’obertura.
  • Sr. Salvador Esteve – President de la Diputació de Barcelona

9.30. Conferències -marc:

1)  L'impacte de la LRSAL sobre el règim competencial dels municipis
  • Prof. Dr. Josep Ramón Fuentes i Gasó, director del Departament de Dret Públic de la Universitat Rovira i Virgili.
2) El rol de les Diputacions i altres formes de supramunicipalitat en la LRSAL en relació a les competències i serveis municipals
  • Dr. Josep M. Sabaté Vidal, director de Serveis de Suport a la Coordinació General de la Diputació de Barcelona

11.15. Pausa

11.45. Taula rodona d’ Alcaldes