Jornada sobre Municipis 2012

Hisendes locals i cooperació municipal

Dia:
Dilluns 7 Maig
Hora:
Localització:
Sala d'actes de l'Ateneu Barcelonès

Organitza: Fundació Ernest Lluch
Col·labora: Diputació de Barcelona
Amb el suport de: Generalitat de Catalunya i Ajuntament de Barcelona

La Jornada sobre Municipis es realitza anualment i es promou amb la voluntat d’oferir un marc de reflexió sobre els problemes que afecten a l’àmbit local i les relacions que s’estableixen entre l’administració local i la ciutadania.
  • ImatgeJM2012.jpg
Abstract:

La jornada d’enguany se centra en Hisendes locals i cooperació municipal, amb l’objectiu de mostrar aquelles iniciatives municipals que s’han dut a terme a fi de respondre a la situació de crisi econòmica dels governs locals, a la vegada que es planteja el repte de com adequar les necessitats de la ciutadania en el marc de finançament actual. Al mateix temps, en aquesta jornada es pretén incidir en els conceptes i les pràctiques relacionades amb la cooperació entre municipis explorant aquelles premisses generals i donant a conèixer aquells aspectes concrets que condueixen a una bona gestió de serveis, a una reducció de despesa i a una millor relació entre municipis. En aquest sentit la cerca d’alternatives i la priorització de les actuacions a realitzar, resulten claus per afrontar una situació delicada per als consistoris catalans i que pot repercutir en el benestar dels conciutadans.

Programa:

9:00 h
Benvinguda i presentació a càrrec del president de la Fundació Ernest Lluch, Sr. Lluís Maria de Puig

9:15 h
Parlament inaugural a càrrec del president de la Diputació de Barcelona, l’Excm. Sr. Salvador Esteve.

9:30 h
Conferències-marc:

Serveis públics locals: Gestió i finançament.
Conferència a càrrec del Catedràtic d’Economia de la UB, Germà Bel.

La cooperació municipal: noves perspectives.
Conferència a càrrec del Catedràtic de Dret Administratiu de la UB, Tomàs Font.

11:15 h
Pausa

11:45 h
Taula Rodona d’alcaldes:
  • Josep Fèlix Ballesteros: alcalde de Tarragona
  • Salvador Prat: alcalde d’Olesa de Montserrat
  • Carles Puigdemont: alcalde de Girona
  • Esther Pujol: alcaldessa de Tiana
  • Laura Vilagrà: alcaldessa de Santpedor
Modera: Manuel Mas, ex-alcalde de Mataró.

13:45 h Cloenda