L’economia en un món desigual - Acte en record d’Ernest Lluch en els 15 anys de la seva mort

Dia:
Divendres 20 Novembre
Hora:
Localització:
 Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar. C/ Sta Eulàlia 66-80. 08340 Vilassar de Mar
Organitza: Fundació Ernest Lluch
Col·labora: Ajuntament de Vilassar de Mar – Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar- Diputació de Barcelona

Acte d'homenantge en record als 15 anys sense Ernest Lluch i tercer diàleg del Cicle Diàlegs sobre Economia a Vilassar de Mar, de la mà de Josep Maria Bricall, catedràtic d'Economia i exrector de la UB i d'Antoni Castells, catedràtic d’Hisenda Pública UB i Conseller d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya de 2003 a 2010.
  • CartellOK0.jpg
Sinopsis:

La desigualtat, tant entre països com a l’interior dels mateixos, és una realitat evident pel conjunt de les comunitats humanes que hi conviuen. Enfront d’aquesta realitat, la comunitat internacional ha cercat en l'Ajuda Oficial al Desenvolupament i Institucions intergovernamentals el mecanisme de cooperació que faciliti el desenvolupament humà sostenible de les persones i dels pobles del món, amb major equitat i igualtat. Però la pràctica ens demostra la seva insuficiència o la necessitat d’una millor praxi. El deute extern dels països empobrits, és una llosa que condiciona molt més el desenvolupament humà que l’ajuda oficial al desenvolupament que aquests països reben dels països desenvolupats.

Es pot resoldre aquesta tessitura? Serà possible resoldre-ho i modificar les institucions internacionals en el context actual de crisi? Malgrat les dificultats que pugui plantejar la conjuntura econòmica actual diverses veus convergeixen en la necessitat de vetllar per la construcció d’un ordre internacional més just i solidari. Un nou ordre mundial que contempli criteris de redistribució equitativa de la riquesa, el respecte dels drets individuals i col·lectius, els valors democràtics, la cultura de la pau i una acció humanitària independent, neutral i imparcial, per així fer front a la desigualtat econòmica, social, de gènere, tecnològica, d’accés a l’educació i d’accés a la salut, existent. Totes les desigualtats són un impediment per al desenvolupament, la seguretat mundial i els drets humans.

Dialoguistes:

• Josep Maria Bricall. Catedràtic d'Economia i exrector de la UB
  • Antoni Castells. Catedràtic d’Hisenda Pública UB i Conseller d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya de 2003 a 2010

*Pots descarregar-te el cartell de l'acte, aquí