L'ESTATUT DE CATALUNYA

Dimecres 22 Febrer
Dijous 2 Març
Localització:
Auditori de l'Àgora Jordi Rubió i Balaguer. Carrer Ramon Trias Fargas 25-27, Universitat Pompeu Fabra. BARCELONA.
Coorganitza: Estudis de Ciències Polítiques i Gestió Pública de la UPF, i Fundació Ernest Lluch.
Dimecres 22 de febrer i 1 de març de 2006
De 9:30 a 14:00 hores i de 10:00 a 21:00 hores
Al llarg de dos dimecres, es pretén oferir una sèrie de conferències i taules rodones a l'entorn de les reformes estatutàries en marxa, de les seves repercussions en l'àmbit financer i de l'encaix futur de les diferents realitats de l'Estat espanyol.

DIMECRES 22 DE FEBRER DE 2006

9:30 Inauguració a càrrec de Joaquim Llach, director-gerent de la Fundació Ernest Lluch, i de Jordi Guiu, degà dels Estudis de Ciències Polítiques i Gestió Pública.

10:00 Els tres Estatuts d'Autonomia de Catalunya en perspectiva, a càrrec de Miquel Caminal, catedràtic de Ciència Política i de l'Administració de la Universitat de Barcelona, presentat per Francesc Pallarès, catedràtic de Ciència Política i de l'Administració de la Universitat Pompeu Fabra.

11:30 L'Estat de les Autonomies en construcció, a càrrec de Xavier Arbòs, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Girona, presentat per Joaquim Albareda, catedràtic d'Història de la Universitat Pompeu Fabra i membre del Patronat de la Fundació Ernest Lluch.

12:30 Taula rodona amb la participació dels senyors Miquel Caminal, Francesc Pallarès, Xavier Arbòs i Joaquim Albareda.

DIMECRES 1 DE MARÇ DE 2006

10:00 El tractament de la identitat nacional en les reformes estatutàries, a càrrec de Ferran Requejo, catedràtic de Ciència Política i de l'Administració de la Universitat Pompeu Fabra, presentat per Lluís Maria de Puig, senador i vicepresident de la Fundació Ernest Lluch.

11:30 El projecte d'Estatut de Catalunya i la Constitució, a càrrec d'Eliseo Aja, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Barcelona, presentat per Klaus-Jürgen Nagel, professor agregat de la Universitat Pompeu Fabra.

12:30 Taula rodona amb la participació dels senyors Eliseo Aja, Klaus-Jürgen Nagel, Ferran Requejo i Lluís Maria de Puig.

14:00 Pausa

17:00 Balances fiscals i finançament autonòmic, a càrrec de Maite Vilalta, professora titular d'Hisenda Pública de la Universitat de Barcelona, presentada per Lluís Argemí, catedràtic d'Història del Pensament Econòmic de la Universitat de Barcelona i membre del Patronat de la Fundació Ernest Lluch.

19:00 Taula rodona sobre El projecte de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, presidida per Josep Joan Moreso, rector de la Universitat Pompeu Fabra. Hi participaran en nom dels partits polítics catalans els senyors i la senyora Jordi Turull, Martí Carnicer, Uriel BertranÀngels Olano i Francesc Baltasar , moderats pel periodista Eduard Boet.

21:00 Cloenda