Life long learning, noves competències i qualificacions requerides: una mirada europea i internacional

Tercer diàleg del cicle 2022 - AMB

Dia:
Dilluns 30 Maig
Hora:
Localització:
 Caixaforum Macaya (Barcelona)
 Fundació ernest Lluch i l'AMB

Diàleg presencial (Caixaforum Macaya) i online (a través d'aquest enllaç). Pots consultar el programa del cicle, aquí
  • DialegsAMB_horitzontal-3erDileg.jpg
  • AMBlogo.jpg
 El Programa

Dilluns 30 de maig del 2022
Hora: 12.30 – 14.00
Lloc: CaixaForum Macaya

Vídeo introductori
  • Filo Cañete. Alcaldessa de Sant Adrià de Besòs
Vídeo inicial
  • Héctor Santcovsky. Director de l’Àrea deDesenvolupament Sociali Econòmic de l’AMB
Diàleg
  • Xavier Matheu. Director ad interim i cap del Knowledge Hub Department de la European Training Foundation (Torí, Itàlia)
  • Clara Centeno. Investigadora sènior a la Unitat de Capital Humà i Ocupació delJoint Research Centrede la Unió Europea (Sevilla)

Els dialoguistes
Xavier Matheu de Cortada - Director ad interim y Jefe del Knowledge Hub Department en la European Training Foundation (Torino, Tallia)

Xavier Matheu és llicenciat en geografia i història, educació social i gestió de la formació a l'empresa. Durant 14 anys va treballar a Barcelona en projectes d'assistència tècnica als àmbits de la reforma de la formació professional i l'ocupació. El 2004 es va incorporar a l'ETF. Des del gener del 2015 fins al desembre del 2020, va ser cap de la Policy Unit del Departament d'Operacions. Des de gener de 2021, és cap del departament de Knowledge Hub. El Knowledge Hub Department garanteix la co-creació, gestió i intercanvi de coneixements de l'ETF sobre desenvolupament del capital humà (HCD) en col·laboració amb els països socis, els serveis de la UE i les parts interessades de la comunitat internacional, i proporciona informació, seguiment, anàlisi i avaluació de fets actualitzats i rellevants.

Clara Centeno
- Investigadora Senior a la Unitat de Capital Humà i Ocupació del Joint Research Centre de la Unión Europea

Clara Centeno ha dut a terme des del 2001 investigacions socioeconòmiques basades en evidència sobre els desenvolupaments de la Societat de la Informació i el paper de les TIC i les competències digitals per a la inclusió socioeconòmica. Aquest treball s'ha centrat en grups vulnerables, com ara immigrants, joves en risc, cuidadors informals i desocupats. Ha donat suport amb aquest treball al desenvolupament de polítiques de cura a llarg termini, integració d'immigrants, joventut, inclusió digital i social i educació a la UE.

El treball d'investigació actual se centra en el paper de les competències digitals i el Marc de Competències Digitals de la CE (DigComp) per a l'ocupabilitat dels sol·licitants d'ocupació i també dels treballadors en contextos laborals. Això cobreix àrees com ara la definició de les necessitats de competències, l'avaluació de les competències i la formació. Des del 2021, s'encarrega de l'estudi de viabilitat del Certificat Europeu de Competències Digitals, l'Acció 9 de l'Agenda Digital Europea.

També treballa en el desenvolupament de les competències interculturals dels docents, en particular, explorant com les polítiques poden contribuir a superar les barreres actuals per al desenvolupament aquestes competències interculturals.