Productivitat, equitat i desenvolupament. Debats sobre la distribució de la renda i la riquesa

Seminari Universidad Internacional Menéndez Pelayo-Pirineos 2015

Dies:
Dijous 22 Octubre 09:00
Divendres 23 Octubre 13:00
Localització:
Salón de actos de la Facultad de Economía y Empresa de Zaragoza

Colaboran: Fundació Ernest Lluch; Fundación Manuel Giménez Abad; Fundación Basilio Paraíso; Facultad de Economía y Empresa. Universidad de Zaragoza
Patrocinan:Diputación de Huesca; Gobierno de Aragón. Departamento de Educación, Universidad, Cultura y Deporte; Colegio de Economistas de Aragón; Heraldo de Aragón

Dijous 22 d'octubre

09:00 Entrega de la documentació

09:30 Inauguració

10:00 Las teorías de la distribución de los economistas clásicos y Marx
  • Alfonso Sánchez Hormigo. Profesor Titular de la Universidad de Zaragoza

11:30 Las teorías de la distribución desde los economistas marginalistas y neoclásicos hasta la actualidad
  • Salvador Almenar Palau. Catedrático de Historia del pensamiento Económico. Universidad de Valencia

12:45 Justicia y equidad en economía. Principales enfoques
  • Eduardo Bandrés Moliné. Catedrático de Economía Aplicada. Universidad de Zaragoza

16:00 Efectos distributivos de las políticas públicas
  • Jesús Ruiz-Huerta Carbonell. Catedrático de Economía Aplicada. Universidad Rey Juan Carlos. Madrid

17:30 Mesa redonda. Distribución, incentivos y justicia.
  • Eduardo Bandrés Moliné
  • Jesús Ruiz-Huerta Carbonell
  • Alfonso Sánchez Hormigo

Divendres 23 d'octubre

09:30 Desarrollo económico y equidad. Debates analíticos y políticos
  • José Antonio Alonso Rodríguez. Catedrático de Economía Aplicada. Universidad Complutense de Madrid

11:00 Crecimiento económico e integración. Discusión sobre la convergencia
  • Daniel Tirado Fabregat. Profesor Titular de Historia e Instituciones Económicas. Universidad de Valencia

12:30 Mesa redonda ¿El crecimiento económico reduce la desigualdad?
  • Salvador Almenar Palau
  • José Antonio Alonso Rodríguez
  • Daniel Tirado Fabregat

13:55 Cloenda

Directors:
  • Alfonso Sánchez Hormigo.President de la secció aragonesa de la Fundació Ernest Lluch. Professor de la Universidad de Zaragoza
  • Salvador Almenar Palau.Catedràtic d'Història del pensament econòmic. Universitat de València

Objectius del curs:

L'anàlisi de les teories sobre la distribució funcional, personal i territorial de la renda i de la riquesa permet precisar l'origen d'algunes discrepàncies que emergeixen en el si de la pròpia Ciència econòmica. Discrepàncies que, a més, es multipliquen en considerar les diferents concepcions i criteris sobre la justícia o l'equitat. El curs es proposa proporcionar els instruments analítics fonamentals per comprendre un dels principals debats transversals del nostre temps, la complexa relació entre els incentius productius, l'equitat i el desenvolupament, així com les profundes implicacions que les estructures distributives generen sobre la dinàmica econòmica i social.

Per això, el curs és d'interès per a tot aquell que vulgui aprofundir en l'estat de la qüestió sobre els diferents criteris sobre l'justícia i l'equitat així com en l'origen i solucions al greu problema de la desigualtat econòmica que pateix la nostra actual societat.

Perfil dels destinataris:

• Estudiants d'Economia i Empresa
• Estudiants de Sociologia, Política i Dret.
• Professionals i estudiosos de les diverses especialitats de les Ciències Socials i de la Comunicació.