ACTE DE COMMEMORACIÓ DELS PACTES DE LA MONCLOA

• ACTE DE COMMEMORACIÓ DELS PACTES DE LA MONCLOA
El 27 d'octubre de 1977 se signaven els Pactes de la Moncloa, entre el govern i les diferents forces polítiques amb representació en el Parlament espanyol. El compromís consistia en un acord sobre el sanejament i reforma de l'economia espanyola, acompanyat d'un altre acord sobre el programa d'actuació jurídica i política, en un moment de gran transcendència durant la Transició. Ernest Lluch va ser un actiu participant en l'elaboració tècnica d'aquells acords, als que va aportar la seva capacitat com economista i com a responsable polític, així com el seu tarannà dialogant i la seva propensió constant cap al consens i l'acord.

El passat dimecres 17 d'octubre la Fundació Ernest Lluch va reunir a diversos protagonistes d'aquells acords, en un acte commemoratiu celebrat a la sala María Zambrano del Círculo de Bellas Artes de Madrid. Per a valorar la repercussió i vigència d'aquell esforç de diàleg i entesa es va convidar a  D. José Luis Leal, que amb la seva conferència sobre els aspectes tècnics i econòmics dels pactes, va precedir a la  taula rodona que reunia a: D. José María Benegas, D. Santiago Carrillo, D. Manuel Fraga i  D. Manuel Lagares i D. Joaquín Estefanía, en les funcions de moderador.