Adelina Comas i Lola Puga dialoguen sobre l'impacte social de les dependències i l'envelliment

Sisè diàleg delcicle sobre Desigualtat ampliada

• 7f7f7ac7-1160-4822-81bb-33595a0e492a.jpg
El sisè diàleg del cicle sobre 'Desigualtat ampliada' va tenir lloc ahir, dijous 18 de novembre, al Palau Macaya de Barcelona i es va focalitzar en la gestió de la vulnerabilitat ampliada, sobretot pel que fa a les dependències i a l'envelliment. Per a tal propòsit es va comptar amb la presència de dues reconegudes expertes com son la demògrafa Lola Puga (Científica titular del CSIC a l’Instituto de de Economía, Geografía y Demografía) i l'economista Adelina Comas-Herrera (Investigadora al Care Policy and Evaluation Centre London School of Economics. Curator of LTCcovid.org al International Long-Term Care Policy Network.)

Diàleg fluïd i còmplice que va permetre dibuixar bona part dels reptes i problemàtiques que es preveuen a curt i mitjà termini relacionats amb l'envelliment poblacional. Ambdues ponents, cadascuna des de la seva perspectiva, van convergir en parla de la importànica de les cures de llarga durada, la creació d'un ecosistema de cures, assumir la torre poblacional com a realitat (adéua la  piràmide que havíem estudiat  a l'escola), la dignificació de les demències, la fragilitat i soledat (sobretot de dones grans), la encara excessiva feminització i precarietat del sistema de cures, son factors que ens condicionen i ens condicionaran molt com a societat.

*Reprodueix el vídeo íntegre del diàleg aquí (clica a la imatge) o des de l'arxiu del Palau Macaya