Amb 'Un balanç de l'Unió Europea' s'inicia el cicle de Diàlegs sobre El Futur d'Europa

Diàlegs 2013, un projecte de la Fundació Ernest Lluch amb el suport de la Fundació 'la Caixa'

Aquest diàleg protagonitzat per Enrique Barón i Antonio López-Istúriz White, va tenir lloc dilluns 30 de setembre al CaixaForum Barcelona. A continuació us oferim els talls de vídeo a mode de presentació i l'accés a la galeria d'imatges.
  • IMGP4789baixa.JPG
Europa es troba en una cruïlla. Molts dels elements i condicionants que van constituir el somni europeu semblen esfondrar-se en un moment de crisi econòmica. Els últims anys han estat els de la moneda única i els de l’ampliació de la Unió Europea als 28 Estats membres – amb la recent incorporació de Croàcia. Però també han estat uns anys marcats pel fracàs de la Constitució, i ara per la crisi que castiga amb força el sud d’Europa governada amb dificultats des dels instruments econòmics dels què la UE disposa. Hi ha definitivament instal·lada una sensació de debilitament del projecte europeu? Més Europa pot ser-ne la solució? Com plantejar-ho a unes poblacions atemorides per l’erosió del seu benestar? Pateix d’aluminosi el sistema econòmic de l’eurozona? És possible avançar en la integració de factors de política econòmica perdent o cedint més sobirania dels Estats? Quina és la resposta política a la situació actual? Balanços i preguntes obertes per a un diàleg sobre el present i el futur d’Europa.