BECA DE RECERCA ERNEST LLUCH I HOMENATGE A LLUÍS ARGEMÍ

• BECA DE RECERCA <STRONG>ERNEST LLUCH</STRONG> I HOMENATGE A <STRONG>LLUÍS ARGEMÍ</STRONG>
El passat dijous 3 de maig, l'auditori del Museu d'Història de Catalunya (MHC) fou l'escenari de l'acte central dedicat a la Beca de Recerca Ernest Lluch i a la figura de Lluís Argemí. En Salvador Almenar, Catedràtic d’Història del Pensament Econòmic de la Universitat de València i membre del Patronat de la Fundació Ernest Lluch, va fer una emotiva semblança de Lluís Argemí, el mestre, l'economista i l'amic, de bona part dels assistents que omplien la sala. intensament recordat al llarg de l'acte. Prèviament, l'hiostoriador i director del MHC,  Sr. Jaume Sobrequés de molts a, qui fou patró de la Fundació, Després de les paraules de benvinguda del director del MHC, ,  el professor i membre de sentit homenatge a Lluís Argemíque es va realitzar . Enguany s'ha convocat la IV Beca de Recerca amb els mateixos objectius que havien caracteritzat les edicions precedentsEn el marc d'aquest acte va tenir lloc u

·  Benvinguda i presentació a càrrec de J. Sobrequés, director del Museu d'Història de Catalunya

· Semblança a Lluís Argemí a càrrec de Salvador Almenar, patró de la Fundació Ernest Lluch

· Presentació del llibre: Nacionalismo económico y comercio mediterráneo. Pensamiento y acción de la Junta de Comercio de Barcelona, 1763-1847, de Laura Calosci, guanyadora de la I Beca de Recerca, a càrrec de Jordi Valls, president de l'Autoritat Portuària de Barcelona

· Parlament a càrrec de l’autora Laura Calosci

·  Presentació dels treballs guanyadors de les edicions Beca de Recerca Ernest Lluch, a càrrec de Josep Maria Carreras, tresorer de la Fundació Ernest Lluch i membre de la comissió acadèmica de la mateixa.

· Cloenda de l’acte a càrrec del vicepresident de la Fundació Ernest Lluch