El llegat intel·lectual d'Ernest Lluch deixa empremta a l'Acadèmia de les Bones Lletres

Economia, història i política centren els relats sobre Ernest Lluch enaquest acte d'homenatge

• IMGP9059.JPG
La imponent sala d'actes de l'Acadèmia de les Bones Lletres ubicada en el Palau de Requesens va acollir un emotiu acte en record a Ernest Lluch al bell mig del barri gòtic de Barcelona.

En concret l'acte abarcava la diversa i nodrida aportació intel·lectual d'Ernest Lluch, dividida en tres grans àrees, relatades per tres eminents erudits. D'aquesta manera l'economista Francesc Artal va glosar l'aportació del Lluch economista, fent una acurada descripció de les seves principals influències (Sraffa, Schumpeter i Hirschmann) i mestratge en el camp del pensament econòmic així com del seu talent per la recerca gràcies a la seva habilitat en estirar els fils necessaris fins arribar a vertebrar una proposta, tal i com va fer amb el fil industrial valencià, entre altres. A continuació, el catedràtic d'Història Joaquim Albareda va parlar de l'Ernest Lluch historiador, faceta que va desenvolupar amb passió i solvència malgrat les inevitables suspicàcies en el gremi pel seu intrusisme professional com a historiador del Segle XVIII. Les Espanyes vençudes, exemplifica aquesta unió de treball de recerca i audacia en els plantejaments innovadors en la presentació d'hipòtesis. Per últim, Borja de riquer va glosar el Lluch contemporani, l'historiador, economista i polític que es va atrevir a fer propostes de sortida pel conflicte basc però també pel conjunt de realitats nacionals subjacents en l'Espanya actual i que venen de lluny.

L'acte, càlid i emotiu va estar conduït per l'historiador Jaume Claret i presentat pel president de l'Acadèmia, Pere Molas i el vicepresident de la Fundació, Enest Lluch. L'acte va tenir el rigor i l'interès necessaris per a bastir un sòlid homenatge al llegat intel·lectual de Lluch 17 anys després del seu assassinat.