Eneko Landaburu i J.Ignacio Torreblanca clouen el cicle de diàlegs a Barcelona

EL 6è diàleg sobre 'El Futur d'Europa' va tenir lloc dilluns 4 de novembre al CaixaForum Barcelona. Els dos diàlegs següents es faran a Madrid

Ahir es va cloure el cicle de diàlegs sobre 'El Futur d'Europa' que la Fundació Ernest Lluch amb el suport de la Fundació "la Caixa" han dut a terme al CaixaForum de Barcelona. Els dos diàlegs restants (els dilluns 9 de desembre i 13 de gener) tindran lloc al CaixaForum de Madrid.
  • IMG_9075.JPG
La política exterior i de seguretat de la UE encara és lluny de representar l’única veu d’Europa al món. Al contrari, els missatges i decisions polítiques dels diferents Estats membres són sovint múltiples, fractals i fins i tot contradictoris per les diferents prioritats i influències històriques dels mateixos. Quina veu és necessària tenir davant el món? És possible aquesta veu única? Quina orientació és presumible que tingui aquesta veu en el futur proper?

Aquestes i altres qüestions varen ser explorades per Eneko Landaburu (Institut Jacques Delors “Notre Europe”; Exdirector General d’Assumptes Exteriors de la Comissió Europea i Exambaixador de la Unió Europea al Regne de Marroc) i José Ignacio Torreblanca (Director de l'oficina a Madrid del European Council on Foreign Relations i professor de Ciència Política (UNED)), en el sisè diàleg del cicle 'El Futur d'Europa', realitzat el passat dilluns 4 de novembre de 2013 sota el títol de: El paper d’Europa en el món. Política exterior, política de veïnatge i protecció de l’espai de llibertat.

Presentació d'Eneko Landaburu

Presentació de J. Ignacio Torreblanca