ES CELEBRA L'ACTE ANUAL DE LA BECA DE RECERCA

• ES CELEBRA L'ACTE ANUAL DE LA BECA DE RECERCA

Amb l'objectiu de celebrar conjuntament els diferents esdeveniments que deriven de la convocatòria  de la Beca de Recerca Ernest Lluch, el passat dimarts 18 de desembre a l'Auditori del Museu d'Història de Catalunya, es va celebrar aquest acte anual en presència del director del Museu, Jaume Sobrequés, i del president de la Comissió Acadèmica de la Fundació Ernest Lluch, Josep Maria Carreras. En el marc d'aquest acte va tenir lloc la presentació del llibre Ideologia, política i realitat econòmica en la formació professional espanyola, de Celia Lozano López de Medrano, guanyadora de la segona edició de la Beca (any 2005). Carles Sudrià, professor d'economia de la UB i prologuista d'aquesta publicació, fou l'encarregat de glosar el llibre i de transmetre al públic assistent, la qualitat i rellevància del treball acadèmic i d'investigació de l'autora, sobre la formació professional a Espanya, de mitjans del segle XIX fins l'inici de la Guerra Civil. A més de presentar-se aquest llibre publicat per Pagès Editors i Editorial Milenio, en català i castellà respectivament, Eduard Martí, guanyador de la tercera edició de la Beca va lliurar la seva recerca que serà la propera a publicar dins d'aquesta col·lecció. A continuació i com a punt final de l'acte, es va concedir la IV Beca de Recerca Ernest Lluch, a l'economista Julio Martínez Galarraga per la seva recerca Un Índex de Producció Industrial per al País Valencià (1861-1935), a desenvolupar al llarg de l'any 2008.