Es clou amb èxit la jornada sobre integritat i transparència

Integritat i Transparència: dues condicions per al bon govern?

• DSC_0117clara.JPG
La crisi general de confiança de la societat civil cap al Govern i l’Administració Pública ubica la Integritat i la Transparència al centre de l’agenda política i d’actualitat. La jornada Integritat i Transparència: dues condicions per al bon govern? va analitzar en la seva primera jornada els valors, opinions i avaluacions de la nostra societat (des de l’economia, la societat civil i l’empresa privada) vers les administracions públiques en un moment de crisi que fa més complexa la governabilitat. La Jornada I+T plantejà en el segon dia els dilemes i especificitats que es donen en la transparència i integritat a diferents nivells: nacional, estatal i internacional. En aquesta línia, es presentaren casos que van aportar una mirada del cas català, espanyol i internacional, dels quals s’espera no només un marc de referència per al desenvolupament de bones pràctiques, sinó també l’establiment d’una agenda futura d’eines d’innovació i de reforma.

Les Jornades I+T  organitzades per la Fundació Catalunya Europa i el Col·lectiu Cívic Alcyón, amb la col·laboració de la Fundació Ernest Lluch i d'altres, es va dur a terme del 28 al 29 d’octubre, i van obrir el teló institucional, polític i acadèmic per aprofundir en les bases de la Transparència i el bon govern.