ES LLIURA EL II PREMI ERNEST LLUCH DE CIÈNCIES SOCIALS I POLÍTIQUES

• ES LLIURA EL II PREMI ERNEST LLUCH DE CIÈNCIES SOCIALS I POLÍTIQUES

El lliurament del II Premi Ernest Lluch de Ciències Socials i Polítiques va tenir lloc el divendres 29 de juny al migdia a la sala de Graus Albert Calsamiglia, de l'edifici Roger de Llúria de la UPF. L'acte fou presidit per Jaume Casals, com a rector en funcions de la UPF, i per Blanca Palmada, comissionada d'Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, i va comptar amb la presència de Joaquim Llach, director-gerent de la Fundació Ernest Lluch, i Jordi Guiu, degà dels Estudis de Ciències Polítiques i de Gestió Pública de la Universitat i membre del Patronat de la Fundació Ernest Lluch.

La segona edició d'aquest premi convocat pels Estudis de Ciències Polítiques i Gestió Pública de la UPF i per la Fundació Ernest Lluch amb el propòsit comú d'incentivar la recerca en l'àmbit de les ciències socials, ha comptat amb la participació de 81 alumnes de Batxillerat de centres públics, privats i concertats de Catalunya. Laura Redondo, alumna del centre Cingle de Terrassa, ha obtingut el II Premi Ernest Lluch de Ciències Socials i Polítiques, dotat amb 2.000 euros, que ha guanyat pel seu treball L'Estatut i el Quart Poder. L'obra guanyadora és un extens i documentat estudi del procés d'elaboració del darrer Estatut de Catalunya i el seu tractament en quatre diaris. L'alta qualitat dels treballs de recerca presentats ha fet que el jurat  concedís a més del premi, quatre accèsits a les alumnes: Anaïs Civit, Sandra Cases, Júlia Boada i Txell Partal.