Homenatge a València i inauguració parada de metro "Tarongers-Ernest Lluch"

Aquest migdia la Facultat d'Economia de la Universitat de València, la Fundació Ernest Lluch i la Generalitat Valenciana han homenatjat al professor i catedràtic d'Economia Ernest Lluch, en vigílies del vint-i-un anys del seu assassinat per la banda terrorista ETA. A més, la parada de tramvia de Tarongers de Metrovalencia afegeix al seu nom el d'Ernest Lluch, a la seva memòria.
  • IMG-20211118-WA0013.jpg
El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, acompanyat dels consellers d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, juntament amb la rectora de la UV Mavi Mestre i el patró, Salvador Almenar, han participat dels actes d'homenatge a la facultat d¡econòmiques i parada de metro. A continuació reproduïm la vídeo-notícia de l'acte d'homenatge d'avui a la Facultat d'Econòmiques de la Universitat de València, i la notícia de l'ampliació del nom de metro Tarongers,editada per Metrovalencia.

La parada de tramvia de Tarongers de Metrovalencia afig al seu nom el d'Ernest Lluch en memòria del catedràtic assassinat per ETA
El president Ximo Puig ha visitat l'estació, que ja incorpora la nova denominació, juntament amb un panell que recorda la trajectòria del qual fora professor de la Universitat de València

La parada de tramvia de Tarongers de Metrovalencia, per la qual discorren les línies 4 i 6, ha canviat la seua denominació per a homenatjar i recordar la figura del catedràtic d'Economia de la Universitat de València Ernest Lluch, assassinat per ETA el 21 de novembre de 2000, quan tenia 63 anys. El nom del polític i professor universitari s'afig així al de Tarongers, amb el qual fins ara es coneixia aquesta estació.

El president de la Generalitat ha visitat la parada acompanyat dels consellers d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.

Allí ha destacat que Ernest Lluch va ser una figura "capital" per al "renaixement cultural" de la Comunitat Valenciana per les seues aportacions al pensament, i també ha recordat el seu protagonisme en la lluita contra el franquisme i en favor de l'obertura cap a la democràcia. Tal com ha assenyalat, amb el canvi de denominació d'aquesta parada, es busca "testimoniar" la "presència" de les seues idees en la societat valenciana.

S'ha triat aquest punt de la xarxa perquè és el més pròxim a la Facultat d'Economia de la Universitat de València, on va impartir classes entre 1970 i 1980 i perquè també està molt prop del carrer que li va dedicar la ciutat de València en nomenar-lo fill adoptiu, situada entre aquesta facultat i el camp d'esports del Campus de Tarongers.

A més d'instal·lar-se la nova senyalèctica en les dues andanes, també s'ha col·locat un panell de caràcter divulgatiu sobre la trajectòria d'Ernest Lluch en la pròpia parada. L'objectiu que es persegueix amb això és el que les més de 100.000 persones que discorren anualment per aquesta, la majoria estudiants, puguen conéixer més detalls sobre aquest polític i professor universitari.

La nova nomenclatura s'inclourà en tots els panells informatius i en el conjunt de la xarxa de Metrovalencia coincidint amb la inauguració de la nova Línia 10, a partir de 2022, quan serà necessari realitzar una revisió conjunta de tots els suports que donen informació a les persones usuàries.