• LA FUNDACIÓ PUBLICA UN LLIBRE COMMEMORATIU DELS 30 ANYS DE LA SIGNATURA DELS PACTOS DE LA MONCLOA
Amb motiu dels trenta anys de la firma dels Pactes de la Moncloa (1977-2007), la Fundació Ernest Lluch recordava just fa un any enrera, aquell esforç de diàleg i acord, mitjançant l'organització d'un acte commemoratiu celebrat el passat dimecres 17 d'octubre de 2007 en el Cercle de Belles Arts de Madrid. Aquest acte va comptar amb la conferència Los Pactos de la Moncloa i la transició democràtica a càrrec de José Luís Leal i de la taula rodona Protagonistes i significat dels Pactes de la Moncloa, amb la participació de José María Benegas; Santiago Carrillo; Manuel Fraga i Manuel Lagares; i de Joaquín Estefanía, com a moderador. Dos mesos després, el 18 de desembre de 2007 a la Facultat d'Econòmiques de la Universitat de Barcelona, es va realitzar el V Seminari Ernest Lluch de Economía sobre La formació del consens en Política Econòmica: el cas dels Pactes de la Moncloa, que va reunir a Álvaro Espina i José Luís López Bulla, com a conferenciants; i al Dr. Antón Costas, com a moderador.

En aquest llibre que s'acaba de publicar, es reprodueixen les intervencions de tots els protagonistes i conferenciants que van protagonitzar ambdós actes.