La sostenibilitat del model de benestar europeu, en el segon diàleg sobre 'El Futur d'Europa'

Diàlegs 2013, un projecte de la Fundació Ernest Lluch amb el suport de la Fundació 'la Caixa'

El segon diàleg del cicle dedicat a parlar del "Futur d'Europa" el van protagonitzar Octavi Quintana-Trias i Guillermo de la Dehesa i es va centrar en "Innovació i productivitat davant la sostenibilitat del model de benestar europeu". L'acte va tenir lloc dilluns 7 d'octubre de 2013 al CaixaForum Barcelona.
  • IMGP4869baixa.JPG
La crisi econòmica del darrer lustre i la reacció a la mateixa des de les institucions comunitàries i nacionals europees han obert la porta a la reforma del model social europeu i a la reforma de l’Estat del Benestar. El famós 7% de la població-25 del PIB mundial i 50% de la despesa social mundial – que representa Europa ens fan plantejar la necessitat de repensar el lloc d’Europa en el món. Com es pot mantenir l’Estat del Benestar? Quin és el paper de la innovació i la productivitat en aquesta situació? ¿L’Estratègia 2020 i les polítiques i directrius en marxa fan viable l’Europa social per a les generacions futures? Serà Europa capaç d’assolir un creixement inclusiu, sostenible i intel·ligent, per tal de trobar la manera de crear nous llocs de treball i d’oferir una orientació a les nostres societats? La inversió en R + D i en el talent europeu com a estratègia a llarg termini és realment una opció estratègica consolidada? D’això en parla el document ‘Europa 2020′ i sobre això intentarem dibuixar els escenaris possibles per a la sostenibilitat del model social europeu a partir dels reptes que hem de plantejar en la inversió en innovació i en la millora de la nostra productivitat.

Presentació d'Octavi Quintana-Trias

Presentació de Guillermo de la Dehesa