• LA TROBADA APÒCRIFA ENTRE ELS GERMANS PLA I HÄNDEL, CONCERT DEDICAT A LA MEMÒRIA D'ERNEST LLUCH

El passat dissabte 18 de juliol va tenir lloc dins del Festival de Músiques de Torroella de Montgrí, el concert anual dedicat a la memòria d’Ernest Lluch. A través del reconegut conjunt Ensemble Zefiro, que dirigeix el també extraordinari oboista Italia Alfredo Bernardini, el públic assistent que va omplir l’església de Sant Genís, va gaudir les obres de Händel i dels germans Josep i Joan Baptista Pla. El programa de la vetllada incloïa una peça que el mateix Bernardini va descobrir recentment a la República Txeca, el Concert en do major per a oboè, dues trompes, corda i baix continu, del qual se n’oferí la primera audició en temps moderns. El programa es completava amb dues suites de la celebèrrima Música aquàtica de Händel, que van servir per materialitzar aquesta suposada reunió entre Händel i els germans Pla, que, ara per ara, només podem qualificar d’apòcrifa. Una vetllada musical de gran qualitat, que singularitza el Festival de Torroella, que any rera any consolida aquest homenatge anual a Ernest Lluch.