Ortún i Urbanos desglossen els efectes de la pandèmia sobre les desigualtats en salut

Segon diàleg del cicle al Palasu Macaya- Observatori Social "la Caixa"

• D2_a.jpg
  • D2_b.jpg
 El segon diàleg del cicle sobre 'Desigualtat ampliada' va tenir lloc el dijous 7 d'octubre a la tarda, al Palau Macaya de Barcelona i es va focalitzar en les polítiques adreçades a reduir les desigualtats en salut. Una temàtica pertinent que per a l'ocasió va comptar amb dos dialoguistes de luxe, com van ser el catedràtic emèrit d’Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra, a l'hora que fundador, exdirector i investigador principal del Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES-UPF), Vicente Ortún, i la professora titular d’Economia de la Salut a la Universitat Complutense de Madrid i presidenta de Sespas, Rosa Urbanos.

Complicitat, transmissió del coneixement i expertesa van encaixar a la perfecció en un diàleg equilibrat i de gran interès, pel que es va dir i pel com es va dir: de manera clara, oberta i entenedora. La conversa va fluir des del primer moment quan es va deixar palès que la pandèmia ha accelerat desigualtats patents i latents en salut. La importancia de l'educació, com un element clau que sovint escapa del centre d'interès de la salut; la creixent inversió en salut com una derivada de la pandèmia però també símbol de la fortalesa de la indústria del sector, per a qual cosa caldrà estar atents i exigir una inversió més quantitativa però sobretot qualitativa (Ortún) en aquells aspectes essencials en la reducció de desigualtat: salut pública, primària i cures (Urbanos). Com a conclusió, el repensar les polítiques sociosanitàries i de protecció social per reduir aquesta desigualtat ampliada és un repte majúscul que connecta toes les àrees de l'estat del benestar i exigeix una mirada més transversal.

*Reprodueix el vídeo íntegre del diàleg aquí (clca a la imatge) o des de l'arxiu del Palau Macaya

Dijous vinent, 21 d'octubre, a dos quarts de set de la tarda, al Palau Macaya i per streaming, el cicle continua amb el diàleg 'Sostenir l’estat del benestar després de la COVID' amb Francisco Pérez Garcia, Catedràtic emèrit d’Anàlisis Econòmic de la Universitat de València – Director de l’Instituo Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE) i Ana Revenga, Nonresident senior fellow en el Global Economy and Development program de la Brookings Institution. Adjunct lecturer a la Walsh School of Foreign Service de la Georgetown University.