Pedro Solbes i Josep Piqué protagonitzen un interessant diàleg sobre el futur d'Europa

Diàlegs 2013, un projecte de la Fundació Ernest Lluch amb el suport de la Fundació 'la Caixa'

El tercer diàleg del cicle dedicat a parlar del "Futur d'Europa" el van protagonitzar Pedro Solbes i Josep Piqué i es va centrar en "Reforma Institucional. capa una nova Unió?". L'acte va tenir lloc dilluns 14 d'octubre de 2013 al CaixaForum Barcelona.
  • IMGP4917.JPG
La necessitat de recompondre les institucions europees per avançar cap a un projecte comú que avui pateix certa incapacitat orgànica, obre múltiples interrogants. Les eleccions al Parlament Europeu l’any 2014, poden ser dipositàries de vots d’impuls cap a una nova Unió Europea, o bé de notòria desafecció ciutadana que aprofundeixi en les dificultats existents per a desenvolupar un paper institucional més actiu i rellevant. Quina arquitectura institucional s’ha heretat i quina volem? Quina de les dues és més realista per a encarar un futur proper? Com es poden delimitar les competències entre la Unió Europea i els Estats? Quin paper es reserva al Parlament Europeu? Com apropar ‘Brussel·les’ als ciutadans i ciutadanes dels Estats europeus? ¿S’ha d’avançar cap a la unió política amb un procés constituent de reforma dels Tractats? La Unió ha d’impulsar un Nou Contracte Social Europeu? Preguntes que van fluir en el transcurs d'un interessant diàleg emmarcat en la reflexió compartida i de matisat contrast ideològic.

Ressò a la premsa:

Presentació de Pedro Solbes