Seminari de Pensament Econòmic i metodologia de la Ciència Econòmica

Seminari d'Història intel·lectual i institucional del pensament econòmic - Escola de doctorat de la UZ

• IMG_20160523_114005.jpg
Del 4 al 30 de maig l'Escola de Doctorat de la Universidad de Zaragoza va dur  terme un seminari d'Història intel·lectual i institucional del pensament econòmic, dirigit pels professors Alfonso Sánchez i Salvador Almenar, en el que hi van participar 16 estudiantes, tant de doctorat com del màster i grau d'Economía.

Amb aquest Seminari de Pensament Econòmic i metodologia de la Ciència Econòmica es pretén transmetre els conceptes i els instruments fonamentals d'anàlisi per comprendre el doble caràcter de l'economia (com a ciència i com a art) i així sumar esforços en l'organització i evolució de les societats contemporànies. El curs es va desenvolupara través d'una sessió metodològica i un conjunt de quatre conferències a càrrec de professors convidats que varen exposar diversos processos d'elaboraciói recepció de la història del pensament econòmic.

4 de Mayo
¿Por qué una historia institucional del pensamiento económico?
Alfonso Sánchez Hormigo, 10-11:30h*

5 de Mayo
El método científico y la ciencia económica
Antonio Aznar Grasa, 10-12h

6 de Mayo
La Historia nacional del pensamiento económico y el flujo internacional de las ideas.
Alfonso Sánchez Hormigo, 10-12h

12 de Mayo
¿Pero hubo una revolución marginalista?
Lluis Barbé Durán, 10-12h

13 de Mayo
Neoliberalismo y crisis económica: De la crítica de la Escuela Histórica alemana al Ordo-Liberalismo
Stefano Spalletti, 10-12h