Notice

El patró Ramon Besa, doctor Honoris Causa de la Universitat de Vic

• IMG-20190620-WA00207861.jpg

La comissió executiva de la Fundació Universitària Balmes (FUB) ha aprovat nomenar el periodista i patró de la Fundació Ernest Lluch, Ramon Besa i Camprubí doctor honoris causa de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). La proposta, feta des de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), vol reconèixer un dels periodistes esportius de referència de la premsa escrita d’aquest país vinculat i compromès amb el territori.

L’acte tindrà lloc avui, dijous 20 de juny, a les 12 del migdia, a l’Aula Magna de la Universitat de Vic. La padrina de l’acte era la degana de la FEC, Elisenda Tarrats, i el vicedegà, Xavier Ginesta, s'ha encarregat de la laudatio. A part, l’acte ha comptat amb la presència de companys, familiars i amics del periodista, com també d'una representació de la nostra fundació.

Besa, que va néixer a Perafita, al Lluçanès, és llicenciat en periodisme i actualment és redactor en cap del diari El País a Barcelona. Col·laborador de Ràdio Barcelona i Catalunya Ràdio, també és professor de Periodisme a la Universitat Ramon Llull. Va ser redactor en cap d’esports del diari Avui entre el 1979 i el 1986 i va ser redactor-fundador d'El 9 Nou. Ha publicat diversos llibres, ha estat vicedegà del Col·legi de Periodistes de Catalunya i actualment és membre de la comissió esportiva de la Fundació Ernest Lluch. A més, ha rebut diversos guardons com el premi ciutat de Barcelona de Periodisme el 2000, el premi Quim Regàs de Periodisme el 2008, el premi internacional de Periodisme Manuel Vázquez Montalbán el 2009 i la medalla de bronze al mèrit esportiu del Consell Superior d’Esports el 2013.