13 línies

Diàleg en record d’Ernest Lluch en els 15 anys de la seva mort

• CartellOK1.jpg
El proper dia 21 de novembre farà quinze anys de l’assassinat d’Ernest Lluch. Lluch era un intel·lectual valorat, un polític respectat i un comunicador enormement popular. Professor, intel·lectual, investigador, escriptor, parlamentari, ministre, rector d’Universitat, articulista, tertulià... tot això fou Ernest Lluch, i per tot això se’l recorda, se’l reconeix i estima.

Ara, anys després, la Fundació Ernest Lluch projecta al futur les seves inquietuds amb la voluntat que la figura de Lluch no sigui un final sinó un inici generador de saber i reflexió per a la ciutadania. Per aquest motiu ja fa cinc anys que la Fundació va iniciar una programació estable d’activitats on el foment del diàleg entre els ciutadans de Catalunya, Espanya i Europa n’era l’eix central. I és que el diàleg és un concepte que s’associa al llegat humanista d’Ernest Lluch, al mateix temps que esdevé un valor indispensable per a l’entesa entre persones i pobles.

En aquests 15 anys sense Ernest Lluch, la Fundació ha programat un acte central de record el proper divendres 20 de novembre a les 19 hores, a la Sala d’Actes de la Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar, vila natal d’Ernest Lluch. I és que Ernest Lluch es va considerar sempre un professor, un acadèmic, un economista que feia política i un polític amb ànima de professor, per aquesta raó s'ha volgut recordar Ernest Lluch a través de la paraula, del diàleg i fer-ho a redós de col·legues de professió. Es tracta doncs, de la celebració d’un diàleg sobre el devenir de l'economia mundial, protagonitzat pels catedràtics Josep Maria Bricall i Antoni Castells, en el que es concep com a acte d’homenatge obert i gratuït.

Amb aquest acte recordarem a Ernest Lluch i volgudament, també, afegirem reflexió, atrevint-nos a pensar, com ell demanava, a través del diàleg sobre aquells temes que ens preocupen i ocupen. La desigualtat, tant entre països com a l’interior dels mateixos, és una realitat evident pel conjunt de les comunitats humanes que hi conviuen i constitueix un dels principals reptes de les societats democràtiques actuals.