13 línies

Diàlegs Barcelona

• TotjuntOKDEFINITIUJPG0.jpg
Ens endinsem en un any 2015 hiperelectoral on hi confluiran, suposadament, tres convocatòries per a cadascun dels tres àmbits de govern – local, autonòmic i estatal – que poden capgirar (o no) el panorama polític dels pròxims quatre anys. La primera convocatòria és al maig i és la que ens apropa a la realitat local, al municipi. Amb la voluntat de significar-se com a pont i punt de trobada de la reflexió política i social sobre la Barcelona del futur, la Fundació Ernest Lluch i RBA promouen els ‘Diàlegs per Barcelona’ entre els alcaldables de les diferents sensibilitats i expressions polítiques que actualment estan representades en el consistori de la ciutat i personalitats rellevants del món de la comunicació i la cultura.

L’esperit de fons no és el d’arribar a consensos bàsics sinó el de ser fidels al lema kantià que Lluch va escollir per al seu mandat al rectorat de la UIMP, Sapere Aude, atreveix-te a pensar. El diàleg com a estímul i com atreviment pel que suposa d’instrument intel·ligent per a la resolució de conflictes, discrepàncies o desacords atàvics. El diàleg com a essència de la democràcia pura, de la pulsió no bel·ligerant de l’home. D'aquesta manera es pretén que el cicle de diàlegs integri un debat expert i a la vegada pedagògic on el diàleg esdevingui, juntament amb el contingut, un missatge orientat a generar coneixement per així ser posat a la lliure disposició de la ciutadania per a la seva reflexió posterior.

Els Diàlegs per Barcelona tindran lloc del 15 al 28 d’abril, a les set de la tarda, a l’Auditori RBA (Diagonal 189, BCN) i reuniran a: Jaume Collboni i Lluís Bassets (15 d’abril), Alberto Fernández Díaz i Albert Gimeno (16 d’abril), Alfred Bosch i Albert Sánchez Piñol (21 d’abril), Ada Colau i Gemma Nierga (22 d’abril), Xavier Trias i Sílvia Cóppulo (28 d’abril).