13 línies

Els reptes de la gestió dels serveis municipals

Gestió publico-privada o directa de l’energia, l’aigua i els residus

• Targeto2017003_Pgina_10.jpg

Argumentari:

Les oportunitats i reptes en la prestació de serveis essencials fan necessari un esforç continuat d'anàlisi i avaluació dels models de producció i finançament dels serveis públics. Les reformes de les últimes dècades en aquest àmbit han tingut com a conseqüència que molts serveis públics hagin estat objecte de privatització, bé en la producció i / o en el seu finançament, tant a Catalunya com als països del seu entorn. No obstant això, la producció i finançament públiques continuen tenint gran presència a casa nostra. En l'actual context aquests serveis es troben immersos a un important procés de reforma, el que accentua l'interès acadèmic, polític i pràctic.
Per això, es fa necessari aprofundir en l'estudi de les polítiques en aquesta direcció, ja siguin de gestió directe per part dels municipis, establint gestió provada dels mateixos o bé a partir d’alternatives de caràcter mixt o híbrid, basades en la cooperació entre institucions públiques, o entre el sector públic i el sector privat.

Els sectors en què centrem la nostra atenció són els serveis locals i per tant la Jornada estarà dirigida especialment a aquells investigadors i professionals interessats en aprofundir i augmentar la seva comprensió de les causes, mètodes, i efectes de les reformes basades en canvis en els models de producció i finançament dels serveis públics. En coneixerem l’estat de la qüestió i les possibles perspectives de futur de mà d'investigadors experts.

La Jornada sobre Municipis 2017 se celebrarà el proper dilluns 15 de maig i  dóna veu a representants institucionals, a reconeguts acadèmics i experts en la matèria i a alcaldesses i alcaldes, que des del capdavant dels consistoris respectius estan encarant reptes importants en aquesta matèria.