13 línies

La gestió de l'energia a debat

Dins de la col·laboració entre la Biblioteca Ernest Lluch de l’Ajuntament de Girona i la Fundació Ernest Lluch, el 2005 va iniciar-se el projecte d’organitzar un seminari de caràcter anual, centrat en temàtiques de caràcter contemporani. La voluntat d’ambdues entitats era i és fomentar el diàleg i el coneixement com les eines fonamentals per abordar el debat i la polèmica, sempre de caràcter constructiu. El seminari pretén difondre el pensament i les idees d’Ernest Lluch i, al mateix temps, esdevenir un espai de reflexió, diàleg i convivència, amb la mirada posada al passat, al present i al futur.

Enguany volem promoure un debat entre les diferents posicions existents a casa nostra a l’entorn de la gestió de l’energia i les polítiques energètiques, cercant un diàleg que permeti l’assumpció dels reptes de present i de futur en aquesta matèria cabdal per a la nostra societat. D’una banda hi tenen cabuda les qüestions relacionades amb la gestió actual de l’energia, les energies renovables i el seu impacte en el territori, el cost del canvi energètic i la gestió global i la gestió personal de l’energia, així com el futur de les energies actuals i el paper de les diverses institucions polítiques. Per a l’ocasió comptarem amb la participació de Mariano Marzo, catedràtic de Recursos Energètics a la Facultat de Geologia de la Universitat de Barcelona i d’Albert Morcego, cap de Prospectiva Energètica i Sostenibilitat a l’ICAEN, que faran les ponències inicials que donaran peu a la taula rodona de debat. Aquesta taula rodona a més dels esmentats ponents hi participaran Antoni Màrquez, investigador del Grup de recerca en Enginyeria de Fluids, Energia i Medi Ambient de la Universitat de Girona, i Joan Vila, enginyer industrial i empresari paperer. Moderarà la taula, Miquel Riera, director de l’edició d’El Punt de les comarques gironines.

L'acte tindrà lloc el proper dijous 3 de juny, a les 19 hores, a la Biblioteca Ernest Lluch de Girona (C/Saragossa 27).