13 línies

Millorar el Sistema Nacional de Salut

• DipticoOk0.jpg
Després de tres dècades de gestió autonòmica, iniciada el 1981, i havent patit retallades molt considerables com a resultat de l'asfíxia de les finances públiques a partir de 2008, el Sistema Nacional de Salut s'enfronta molt possiblement a un futur incert si no es comencen a adoptar de manera eficaç reformes estructurals que van més enllà dels excessos basats en la falsa premissa de "com més intervencions mèdiques, més salut".

L'impacte de les retallades pressupostàries, focalitzades en els recursos humans, les inversions i la farmàcia, així com el canvi en el model d'assegurança i la reforma del copagament farmacèutic empresos pel govern espanyol l'any 2012, requereixen millor coneixement i avaluació per dissenyar polítiques de salut que redueixin la incertesa sobre el futur de la sanitat pública.

La solvència del Sistema Nacional de Salut, la seva capacitat per respondre a canvis demogràfics, tecnològics i socials, es veurà fortament erosionada en la pròxima dècada si no s'aborden una sèrie de canvis de tipus estructural que no es resolen només amb més diners ni tampoc amb una mica de creixement econòmic.

Els quatre reptes que es proposen analitzar en aquest curs són la reducció del malbaratament, l'aposta d'unir finançament i utilització en l'obtenció de resultats en salut, avançar en la coordinació entre nivells i sistemes i promoure el bon govern de la sanitat.

Aquest curs està especialment dirigit a aquells estudiants, investigadors i professionals del sector sanitari i biofarmacèutic interessats en aprofundir i augmentar la seva comprensió del diagnòstic i alternatives de reforma en els propers anys de la sanitat pública espanyola, un servei públic fonamental encara amb bona salut però pel que fa el seu pronòstic convé reduir la incertesa.

* Sinopsi del Seminari Ernest Lluch - UIMP, que se celebrarà a Santander els dies 2 i 3 de juliol de 2015. Posem a l'abast de tota persona interessada en el curs, tota la informació disponible en aquest enllaç. INSCRIPCIONS OBERTES.