Un arxiu al vostre abast

Amb la creació de l’Arxiu Ernest Lluch i Martín es posa punt i seguit a un dels objectius principals de la Fundació, com és el fet de posar a disposició d’investigadors i persones interessades en la vida i obra d’Ernest Lluch, el fons documental generat i rebut per Ernest Lluch i Martín.

En aquest apartat posem a l’abast l’inventari del Fons documental i el fons audiovisual, per tal que ens feu arribar les vostres peticions de consulta a: secretaria@fundacioernestelluch.org.

Com accedir a l'arxiu

L’Arxiu Ernest Lluch i Martín està ubicat a Vilassar de Mar i no té un horari preestablert de consulta pública. Per aquest motiu esdevé imprescindible tramitar la sol·licitud de consulta amb 15 dies d’antel·lació, per tal de concertar dia i hora de visita per mail a: secretaria@fundacioernestlluch.org.

Documentació al servei de la recerca

El fons documental generat i rebut per Ernest Lluch i Martín, consta de 17 metres lineals d’arxivadors en prestatgeria i està ubicat a la seu de la Fundació Ernest Lluch, a Vilassar de Mar, en un espai especialment concebut per a la conservació i consulta de documents.

En aquest apartat posem a l’abast de tota persona interessada l’inventari del Fons documental Ernest Lluch i Martín, en format PDF:

Fons gràfic

Tesi doctoral

Posem a l’abast de tota persona interessada en conèixer i llegir l’edició original de la tesi d’Ernest Lluch i Martín, els tres volums que la componen. Aquesta tesi doctoral fou llegida l’any 1970 i va ser dirigida pel catedràtic de Política Econòmica de la UB, Dr. Fabià Estapé.

La tesi doctoral d’Ernest Lluch, dirigida per Fabià Estapé, fou llegida el 1970 davant d’un públic nombrós, molt encuriosit, perquè intuïa que s’estava presenciant un estudi innovador sobre un passat històric de Catalunya que es coneixia ben poc: el pensament economic català de l’època de la Il·lustració i dels primers anys dels grans canvis de la revolució industrial. Per tant, d’un període absolutament crucial per a la nostra història. Lluch hi estudia el que defineix com a mercantilisme industrialista, i tot seguit la presa de consciència d’un nou mode de producció basat en la indústria. Abans de Lluch, alguns autors com Josep Ma Tallada o Carles Pi i Sunyer havien fet incursions parcials i limitades en la història del pensament econòmic, però ningú amb la profunditat de Lluch. La seva obra ha obert forat, ha resistit el pas del temps ‒més de 50 anys!‒, i ha esdevingut per sempre més un clàssic en la història del pensament econòmic català.”

Franscesc Artal, economista.

Volums de la Tesi Doctoral

“El pensamiento económico en Cataluña entre el Renacimiento económico y la Revolución Industrial: La irrupción de la escuela clásica y la respuesta proteccionista”,
per Ernest Lluch i Martín. 1970.