CERCAR ACTIVITATS

Sala María Zambrano. Círculo de Bellas Artes. Calle Alcalá 42. MADRID

Descarrega

Organitza

El 27 d’octubre de 1977 se signaven els Pactes de la Moncloa, entre el govern i les diferents forces polítiques amb representació en el Parlament espanyol. El compromís consistia en un acord sobre el sanejament i reforma de l’economia espanyola, acompanyat d’un altre acord sobre el programa d’actuació jurídica i política, en un moment de gran transcendència durant la Transició.

Ernest Lluch va ser un actiu participant en l’elaboració tècnica d’aquells acords, als que va aportar la seva capacitat com economista i com a responsable polític, així com el seu tarannà dialogant i la seva propensió constant cap al consens i l’acord.

Gairebé 30 anys després d’aquell esforç de diàleg, en un moment en què el clima polític sembla estar allunyat d’aquella responsable construcció del consens, la Fundació Ernest Lluch es planteja la necessitat de recordar aquells pactes y la seva significació, així com de reivindicar l’excelència d’una cultura política basada en l’acord i el bé comú.

PROGRAMA

10:00 hores. Benvinguda a càrrec de  D. Juan Miguel Hernández León, President del Círculo de Bellas Artes de Madrid i benvinguda i petit parlament a càrrec de D. Lluís Maria de Puig, vicepresident de la Fundació Ernest Lluch i senador.

10:30 hores. Conferència: Los Pactos de la Moncloa y la transición democrática, a càrrec de D. José Luís Leal.

11:30 hores. Pausa-Cafè

12:00 hores. Taula rodona: Protagonistas y significado de los Pactos de la Moncloa, amb la participació dels polítics i economistes que varen possibilitar l’entesa. Participaran:

D. José María Benegas

D. Santiago Carrillo

D. Manuel Fraga

D. Manuel Lagares

Moderador: D. Joaquín Estefanía, director de l’Escola de Periodisme UAM – El País.

13:45 hores. Paraules de Cloenda a càrrec del President de la Fundació Ernest Lluch, Sr. Fabian Estapé