CERCAR ACTIVITATS

Pg Sant Joan 108, Barcelona

Organitza

Dialoguen:

• Jordi Puiggalí. Vicepresident d’Investigació i Gerent de Seguretat de Scytl Secure Electronic Voting, S.A.
  • Borja Adsuara. Professor, advocat i consultor. Expert en Dret i Estratègia Digital.
Sinopsi:

La democràcia es deteriora al segle XXI, no només a l’Àfrica o Àsia, sinó també als Estats Units i Europa. Segons l’índex de Freedom House, 2016 va ser l’11è any consecutiu de retrocés de les llibertats al món: nivell de transparència dels processos electorals, pluralisme polític, llibertat d’expressió i independència judicial, la corrupció i el fracàs de la meritocràcia, l’endogàmia de les elits funcionarials …

L’exercici democràtic no consisteix només en votar en unes eleccions sinó en la presa de consciència del que això significa: l’accés lliure a la informació necessària, a la deliberació pública i a la decisió final lliure i intransferible del vot. La tecnologia de la informació i la interconnectivitat estan canviant molts patrons de conducta i models relacionals i estem a les portes de la introducció d’una nova forma de votar, deliberar i de decidir assumptes polítics. L’e-democràcia i la tecnopolítica permeten obrir perspectives suggerents però que alhora ens generen dubtes. Seran segures? Són els ciutadans controlables i influenciables a través de les xarxes sense adonar-se’n? És segur el vot electrònic? Què passa amb la privacitat de vot i eleccions polítiques? Com gestionen les democràcies amb les seves administracions les dades privades de comportament personal i opció política a partir de les opcions que la tecnologia ens ofereix avui? La sensació d’un nivell de vigilància creixent va en augment i aventurem si arribarem a un punt a partir del qual la pèrdua de privacitat o l’excés de control es convertirà en incompatible amb els drets humans i la vida democràtica. L’Aadhar de la Índia és un pas més en aquesta direcció. És necessari posar límits, i si és el cas, en quin punt?

Quan tot és gratis, la moneda de canvi som nosaltres. A què ens enfrontem? Quan la privacitat desapareix i som tecnològica i massivament influenciables, perdem també la independència en la conformació de judicis polítics personals i decisions de comportament en la vida privada?

Biografíes:

Jordi Puiggalí

Enginyer Superior en Informàtica per la Universitat Autònoma de Barcelona. Fundador i Vicepresident de Recerca i Gerent de Seguretat de Scytl Secure Electronic Voting, SA el seu treball ha estat essencial en el desenvolupament de la tecnologia i la propietat intel·lectual de Scytl. També ha estat coautor de nombroses patents internacionals sobre models criptogràfics a nivell d’aplicació i vot electrònic segur. Abans d’incorporar-se Scytl, va ser Director Tècnic de PKI i projectes de seguretat en el departament de tecnologies de la informació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha col·laborat també activament amb el grup de recerca criptogràfica de la Universitat, codirigint nombrosos projectes de recerca en el camp de la PKI i la criptografia aplicada. És expert en seguretat i ha participat com a ponent i conferenciant en nombrosos seminaris i conferències internacionals sobre seguretat informàtica i criptografia aplicada.

Borja Adsuara

Llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid (1988), és professor, advocat i consultor, expert en Dret i Estratègia Digital. Ha estat director general de Red.es (2012-2013); Assessor Parlamentari de Telecomunicacions, Societat de la Informació i Audiovisual (2004-2012); Director de l’Observatori de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació, en Red.es (2002-2004); Director General per a la Societat de la Informació, en el Ministeri de Ciència i Tecnologia (2000-2002); Director del Gabinet del Secretari d’Estat de Cultura, Ministeri d’Educació i Cultura (1996-2000), i Assessor Parlamentari de Cultura (1992-1996). És professor del Centre Universitari Villanueva des de 2004, on imparteix l’assignatura de Dret de la Comunicació Audiovisual.

Propers diàlegs – Democràcies violentades
Palau Macaya – Barcelona – Tardor 2017

Dimarts 21 de novembre de 2017 – 19.00
Claus per a la lluita contra la radicalització violenta i el terrorisme

Carola García-Calvo. Investigadora del programa de terrorisme global del Real Instituto Elcano. Professora associada de la Universidad Pontificia Comillas
Dolores Delgado. Fiscal coordinadora contra el terrorisme gihadista a la Audiencia Nacional. Fiscal coordinadora de terrorisme internacional des del 2007.