CERCAR ACTIVITATS

D1. Desigualtats i determinants de salut

Cicle de diàlegs sobre 'Desigualtat ampliada: salut i societat post-COVID' al Palau Macaya de la Fundació "la Caixa"

Data 30/09/2021

Hora 18:30

Organitza
Organiza: Fundació Ernest Lluch
Colabora: Fundació "la Caixa"

Lloc
  Palau Macaya de a Fundació "la Caixa

Descarrega

Organitza
 Argumentari

Sabem que el medi ambient, els estils de vida i hàbits personals, els condicionants genètics, de sexe i d’edat, l’entorn socioeconòmic, així com l’atenció sanitària constitueixen per l’OMS els determinants socials de la salut. Al seu torn, les condicions en què la gent viu i mor estan determinades per forces polítiques, socials i econòmiques. Amb la Covid-19 s’ha fet palès que la desigualtat i la salut contemplen nous determinants com l’impacte de les noves tecnologies, la degradació mediambiental i el canvi climàtic. Els sistemes nacionals de salut han de donar cabuda i resposta adequada a un fenomen que necessita teixir complicitats socials i institucionals.

Dialoguen
  • Michael Marmot.
  • MBBS, MPH, PhD,FRCP, FFPHM. Director del UCL Institute of Health Equity. Catedràtic d’Epidemiologia i Salut Pública a l’University College de Londres

• Guillem López-Casasnovas. Catedràtic d’Economia de la Universitat Pompeu Fabra i director del Centre de Recerca en Economia de la Salut de la UPF.