Diàleg 2. Polítiques de veïnatge a Europa

Cicle de diàlegs sobre els Reptes econòmics i socials en l'horitzó europeu

Data 06/10/2015

Organitza: Fundació Ernest Lluch
Amb el suport de: Obra Social "la Caixa"
Col·laboren: Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona i Ajuntament de Barcelona

Auditori CaixaForum BCN( Av. Francesc Ferrer i Guàrdia 6-8)

Dialoguen:

• Anna Terrón – Special Representative and spokesperson for the Union of the Mediterranean. Ex secretària d’Estat d’Immigració i Emigració
  • Ángel Losada – Ambaixador en Missió Especial per al Sahel. Exambaixador a Kuwait, Nigeria i Cuba

Apunt biogràfic dels dialoguistes:

Anna Terrón – Representant especial i portaveu de la Unió per a la Mediterrània (2013-2015). Exsecretària d’Estat d’Immigració i Emigració.

Llicenciada en Ciències Polítiques i Administració Pública, ha estat la Representant Especial i portaveu de la secretaria de la Unió pel Mediterrani des de novembre de 2013 fins el setembre del 2015. La seva carrera al sector públic s’ha centrat principalment en la Unió Europea i les Relacions Internacionals. A nivell internacional, ha desenvolupat gran part de la seva activitat a l’Orient Mitjà i al Magrib, a l’Àfrica Atlàntica i regions d’Amèrica Llatina. Ha treballat en el camp de la migració internacional i la mobilitat humana. Va ser membre del Parlament Europeu de 1994 a 2004. De 2004 a 2010 va exercir el càrrec de Secretària de la Unió Europea dins de la Generalitat de Catalunya i com a delegada del Govern català a la Unió Europea i també va ser membre del Comitè de les Regions (portaveu a la Comissió de Ciutadania, Governança i Afers Institucionals i Exteriors). El 2010 i 2011, va ocupar el càrrec de secretària d’Estat espanyol per a la Immigració i Emigració. El 2012, va ser nomenada assessora especial de la comissària europea Cecilia Malmström en matèria de migració i actualment presideix la consultoria Instrategies.

Ángel Losada -Ambaixador en Missió Especial per al Sahel. Enviat especial per a Líbia.

(Berna –Suïssa-,1953) Llicenciat en Dret i diplomàtic de carrera. Ha estat destinat a les representacions diplomàtiques espanyoles a Etiòpia, Xile i representació permanent d’Espanya davant les Nacions Unides amb seu a Ginebra. Ha estat subdirector general d’organismes internacionals tècnics, conseller en la representació permanent d’Espanya davant l’OTAN i segon cap a l’ambaixada d’Espanya a Cuba. A l’agost de 2004 va ser nomenat ambaixador en missió especial en l’estructura de comandament de la Força Internacional d’Assistència per a la Seguretat a l’Afganistan (ISAF) i posteriorment va ser vocal assessor en el Gabinet de la Secretaria d’Estat de Cooperació Internacional. L’any 2006 va ser designat ambaixador d’Espanya a la República Federal de Nigèria i des de febrer de 2011 va ser ambaixador d’Espanya a l’Estat de Kuwait.

Propers diàlegs a CaixaForum Barcelona:

Diàleg 3: dimarts 13 d’octubre

L’Energia a Europa: aspectes econòmics i geoestratègics

• Mariano Marzo – Catedràtic d’Estratigrafia. Professor de Recursos Energètics i Geologia del Petroli de la UB.
  • Cristina Narbona – Ministra de Medi Ambient (2004-2008) Membre de la Global Ocean Comission.

Diàleg 4: dimarts 20 d’octubre

Distribució de la riquesa i cohesió social. Predistribució vs redistribució

• Joan Maria Esteban – Investigador a l’Institut d’Anàlisi Economica (CSIC) i a la Barcelona GSE. Membre del Comitè Executiu de la International Economic Association
  • José Fernández Albertos – Investigador permanent a l’Instituto de Políticas y Bienes Públicos del CSIC.

Diàleg 5: dimarts 27 d’octubre

El rol polític-econòmic d’Europa al món.

• Joaquín Almunia – Professor Visitant de la London School of Economics. Ex-Ministre (1982-1991) i Ex-Comisari Europeu (2004-2014).
  • Andreu Missé – Director de la revista Alternativas Economicas. Ex corresponsal de El País a Brussel·les.

Diàleg 6: dimarts 3 de novembre

Les institucions europees després de la crisi del deute: Unió bancària i política monetària.

• Jordi Gual – Professor d’Economia de IESE – Director General d’Estratègia i responsable d’economia del Grup La Caixa.
  • Emilio Ontiveros – President d’Analistas Financieros Internacionales (AFI) – Catedràtic d’Economia de la UAM

Diàleg 7: dimarts 10 de novembre

Efectes del tractat de Comerç entre la UE i els EUA (TTIP). La relació comercial entre Europa i món.

*Vídeo introductori específic per a l’acte de la Sra. Cecilia Mällstrom, Comissaria de Comerç de la Comissió Europea

• Joan Tugores – Catedràtic d’Economia i ex-Rector de la Universitat de Barcelona.
  • Federico Steinberg – Investigador principal de Economía Internacional del Real Instituto Elcano i Professor d’Anàlisi Econòmica de la UAM

Diàleg 8: dimarts 17 de novembre

El Futur de l’educació i el treball a Europa: gestió del talent en l’economia global

• Sara de la Rica – Catedràtica d’Economia, Universidad del País Vasco. Directora de la Càtedra FEDEA "Fuentes Quintana" de Investigación del Banco de España-FEDEA.
  • Xavier Prats – Director general d’Educació i Cultura (2014-2015) i de Salut i Seguretat Alimentària de la Comissió Europea.