Diàleg 3. L’Energia a Europa: aspectes econòmics i geoestratègics

Cicle de diàlegs sobre els Reptes econòmics i socials en l'horitzó europeu

Data 13/10/2015

Organitza: Fundació Ernest Lluch
Amb el suport de: Obra Social "la Caixa"
Col·laboren: Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona i Ajuntament de Barcelona

Auditori CaixaForum BCN (Av. Francesc Ferrer i Guàrdia 6-8)

Dialoguen:

• Mariano Marzo. Catedràtic d’Estratigrafia. Professor de Recursos Energètics i Geologia del Petroli de la UB.
  • Cristina Narbona. Ministra de Medi Ambient (2004-2008), membre de la Global Ocean Comission.br>

Mariano Marzo – Catedràtic d’Estratigrafia. Professor de Recursos Energètics i Geologia del Petroli de la Universitat de Barcelona.

Catedràtic d’Estratigrafia i professor de Recursos Energètics i Geologia del Petroli a la Facultat de Geologia de la Universitat de Barcelona. Membre de la “Real Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona” i membre de la Junta Directiva i del Comitè Acadèmic del Club Espanyol de l’Energia. Ha participat en diversos consells assessors en matèria energètica de les administracions central i autonòmica (Secretaria General de l’Energia del MICYT, Departament d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya) així com d’altres institucions. Manté una relació continuada amb la indústria del petroli i del gas a través de la investigació aplicada al sector (exploració i caracterització sedimentològica de jaciments) i la formació continuada. Ha treballat a Europa, EUA, Amèrica del Sud, Orient Mitjà i Nord d’Àfrica, i ha publicat més de 75 treballs en revistes científiques, editat o coeditat 15 llibres i presentat més de 100 ponències en conferències i congressos. Ha format part dels consells editorials de revistes de gran prestigi internacional en el camp de la geologia i és un col·laborador habitual sobre temes energètics a La Vanguardia, així com en diverses emissores de ràdio i televisió del nostre país.

Cristina NarbonaMinistra de Medi Ambient (2004-2008). Membre de la Global Ocean Comission.

(Madrid, 1951). Doctora en Ciències Econòmiques per la Universitat de Roma, llicenciada en Economia i professora universitària d’Economia Internacional. Ha ocupat diferents càrrecs a l’Administració General de l’Estat, entre els quals cal destacar el de ministra de Medi Ambient (2004-2008) i el de secretària d’Estat de Medi Ambient (1994-1996). Ha estat diputada en la VI, VIII, IX i X legislatures i, entre 2008 i 2011, va ser ambaixadora d’Espanya davant l’Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmics (OCDE).