CERCAR ACTIVITATS

‘El vector futbol en l’economia’

III Diàleg Acadèmic Ernest Lluch d’Economia i Futbol

Data 27/04/2015

Hora 19:00

Organitza
  Fundació  Ernest Lluch i FC Barcelona

Auditori 1899 - Recinte CAmp Nou (Estadi del FC Barcelona)

Organitza

El proper 27 d’abril tindrà lloc el III Diàleg Acadèmic Ernest Lluch d’Economia i Futbol, a l’Auditori 1899 del FC Barcelona (recinte Camp Nou). L’acte serà presidit pel president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu i pel president de la Fundació Ernest Lluch, Joan Majó.

Amb aquesta jornada centrada en ‘El vector futbol en l’economia’ (o com entendre l’economia des del futbol), es pretén es pretén posar en valor com l’anàlisi del futbol actual pot servir també per a fer més propera i comprensible la recerca i els conceptes clau de l’àmbit econòmic. I és que l’enfocament econòmic en l’estudi de les ciències socials i el comportament humà té també la seva correspondència en el terreny esportiu, i el futbol. Les finances, l’economia experimental, l’economia del comportament, i la neuroeconomia poden ajudar a interpretar conductes generades a partir de la pràctica del futbol, i així el futbol és un joc que genera un coneixement que ens pot ajudar a entendre principis econòmics universals. Des de la Teoria de Jocs, per exemple, és possible arribar a considerar aspectes importants de l’esfera esportiva (o com l’economia pot ajudar al futbol); i de manera complementària un estudi centrat en el comportament dels jugadors a una tanda de penals reuneix aspectes de rendibilitat esportiva (guanyar una competició) i en conseqüència una translació econòmica.

En el diàleg d’enguany, per a il.lustrar-ho, hi participaran el Dr. Ignacio Palacios-Huertas, economista, Catedràtic d’Administració, Economia i Estratègia de la London School of Economics i autor del llibre A Beautiful Game: How Soccer Can Help Economics i actual membre de la Junta Directiva de l’Athletic Club de Bilbao, i Walter Oppenheimer, periodista de El País. La presentació dels dialoguistes anirà a càrrec del Dr. Jaume García, Catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra.

Obertura

• Sr. Carles Vilarrubí, vicepresident del FC Barcelona
  • Sr. Joan Majó – President de la Fundació Ernest Lluch

Presentació

• Dr. Jaume García – Catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra

Diàleg

• Dr. Ignacio Palacios-Huertas. Economista. Catedràtic d’Administració, Economia i Estratègia de la London School of Economics i autor del llibre A Beautiful Game: How Soccer Can Help Economics i actual membre de la Junta Directiva de l’Athletic Club de Bilbao.
  • Sr. Walter Oppenheimer. Periodista

Cloenda