Jornada sobre Municipis 2011

Les hisendes municipals: gestió i actuació davant la crisi

Data 24/10/2011

Organitzen: Fundació Ernest Lluch i Nou Cicle
Amb el suport de: Diputació de Barcelona

Sala d'actes de l'Ateneu Barcelonès
c/ Canuda 6, Barcelona (Ciutat Vella)

La Jornada sobre Municipis es realitza anualment i es promou amb la voluntat d’oferir un marc de reflexió sobre els problemes que afecten a l’àmbit local i les relacions que s’estableixen entre l’administració local i la ciutadania.

La jornada d’enguany se centra en Les hisendes municipals: gestió i actuació davant la crisi i vol mostrar aquelles iniciatives municipals que s’han dut a terme a fi de respondre a la situació de crisi econòmica dels governs locals a la vegada que es planteja el repte de com adequar les realitats pressupostàries en el marc de finançament actual. Al mateix temps, en aquesta jornada es pretén incidir en aquells aspectes concrets que condueixen a una bona gestió, que permeten fer front al deute municipal i a seguir impulsant el desenvolupament de serveis i activitats necessaris pel municipi. La cerca d’alternatives i la priorització de les actuacions a realitzar resulten claus per afrontar una situació delicada per als consistoris catalans i que poden repercutir amb el benestar dels conciutadans.

Dilluns 24 d’octubre del 2011
Sala d’actes de l’Ateneu Barcelonès

9.00 h – Benvinguda i presentació a càrrec de representants de la Fundació Ernest Lluch i Nou Cicle

9.15 h – Ponència inaugural a càrrec del president de la Diputació de Barcelona, Sr. Salvador Esteve