La metròpoli a debat

Organitzen: Fundació Ernest Lluch i Diputació de Barcelona

Espai Francesca Bonnemaison
Sant Pere Més Baix, 7

La Jornada sobre Municipis es realitza anualment i la promou la Fundació Ernest Lluch amb el suport de la Diputació de Barcelona amb la voluntat d’oferir un marc de reflexió sobre els problemes que afecten a l’àmbit local i les relacions que s’estableixen entre l’administració de proximitat i la ciutadania.

Diàlegs Mon Local 2022: “La Metròpoli a debat”

Dia: 16 de juny 2022
Hora: De les 9.30 h a les 13:00h.
Lloc: Espai Francesca Bonnemaison, Barcelona

Activitat híbrida: presencial (aforament limitat per normativa Covid) i online

Programa

9.30h Benvinguda i presentació a càrrec de la presidenta de la Diputació de Barcelona, Sra. Núria Marín i del president de la Fundació Ernest Lluch, Sr. Joan Majó.

10:00h. Diàleg: Els reptes territorials i de governança de la metròpoli

• Oriol Nel·lo. Professor de Geografia a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Director de l’Institut d’Estudis Metropolitans de Barcelona (1988-1999) i secretari de Planificació Territorial del Govern de la Generalitat de Catalunya (2003-2011).
  • Mariona Tomàs. Professora de Ciència Política i membre del Grup de Recerca d’Estudis Locals (GREL) de la Universitat de Barcelona. Experta en governança metropolitana i polítiques urbanes.

11:00h. Pausa

11:30h. Taula rodona: La metròpoli: reptes polítics de futur

• Sr. Antoni Balmón. Alcalde de Cornellà de Llobregat i vicepresident executiu de l’ Àrea Metropolitana de Barcelona
  • Sra. Marta Farrés. Alcaldessa de Sabadell i presidenta de l’Associació de Municipis de l’Arc Metropolità
  • Sr. Jordi Martí. Tinent d’Alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat i Regidor de Presidència i Pressupostos a l’Ajuntament de Barcelona i Vicepresident de Planificació Estratègica de l’Àrea Metropolitana de Barcelona

• Modera: Manuel Mas – Fundació Ernest Lluch

13:00h Clausura a càrrec del Sr. Xesco Gomar, President delegat de l’Àrea d’Acció Climàtica de la DIBA

ANTERIORS EDICIONS:

2005: El règim de competències de les administracions locals
2006: Seguretat i Ciutadania/Civisme i Municipi
2008: Educació i Món Local
2009: Immigració i Món Local. Alertes, reptes i bones pràctiques
2010: Finançament municipal i desenvolupament local
2011: Les hisendes locals i actuació davant la crisi
2012: Hisendes locals i cooperació municipal
2013: Reforma administracions locals
2014: Conseqüències competencials de l’RSAL
2015: L’emergència social al món local. El cas de l’acollida dels refugiats
2016: Segregació educativa i desigualtat als municipis de Catalunya.
2017: Els reptes de la gestió dels serveis municipals
2018: Relleu generacional en els ens locals
2019: Intel·ligència artificial i digitalització als ens locals: prospectiva i realitat
2020: El món local davant l’emergència econòmica