CERCAR ACTIVITATS

Data 16/10/2010

Hora 10:30

Organitza
Fundació Ernest Lluch i Museu de la Mediterrània amb el suport de Fundació Caixa Girona

Lloc
Auditori del Museu de la Mediterrània
Carrer d'Ullà 7, Torroella de Montgrí

Organitza

ARGUMENTARI

La societat de la informació ve produint una sèrie de transformacions en la nostra societat. Gairebé sense adonar-nos-en estem submergint-nos en una nova civilització, una nova forma de vida que marcarà el nostre esdevenir. Les comunitats virtuals són un dels primers passos que estem observant. Un nou escenari en el qual es desenvolupa la socialització del segle XXI. En un fugaç període de temps, aquests suports han passat de ser un reducte d’extravagants fanàtics d’Internet per convertir-se en l’àgora de les noves generacions. Els temps canvien, les tecnologies canvien i les formes de comunicar-se i relacionar-se no poden escapar a aquest canvi.

Partint d’aquestes consideracions i de la realitat canviant d’avui, es tracta de reflexionar i debatre sobre el paper, incidència i abast de les noves tecnologies i l’impacte de nous models de comunicació, de sociabilització, de negocis i d’oci, en la societat actual.

La societat virtual, és el tema que centrarà l’interès de la VII Jornada Ernest Lluch de Torroella de Montgrí, que organitzem el Museu de la Mediterrània i la Fundació Ernest Lluch amb el suport de Fundació Caixa Girona.

Per a l’ocasió, comptarem amb l’expertesa i coneixement de tres conferenciants, que des de punts de vista diferents però complementaris exposaran les seves reflexions a l’entorn d’aquestes qüestions.

10:30 h. Obertura de portes
11:00 h. Benvinguda
11:15 h. La societat virtual i la comunicació. Oportunitats i reptes
Sra. Dolors Reig. Docent i consultora en diverses universitats, centres i empreses.Experta en comunitats, social media, tendències web, i innovació educativa.
Modera: Jordi Regincós, professor de noves tecnologies de la UdG
12:00 h. Pausa i esmorzar
12:30 h. Innovació i gestió de la informació: Noves idees, noves empreses
Sr. Genís Roca. Director de RocaSalvatella, empresa de consultoria estratègica sobre els usos que les empreses i les institucions poden fer de les xarxes.
Modera: Antoni Roviras. Director de Can Quintana- Museu de la Mediterrània
13:15 h. Pausa i dinar

16:00 h. Presentació del VI volum de les Jornades Ernest Lluch: Creences, religions i esfera pública: una reflexió per al segle XXI
16:15 h. La xarxa no enxarxa tothom igual: històries de l’escletxa digital
Sra. Mercè Molist. Periodista especialitzada en Internet, comunitats virtuals i seguretat informàtica. Autora de Ciber@vis. Manual d’Internet per a joves de més de 50 anys.
Modera: Rafael Martín, responsable de l’empresa de Serveis d’Informatìca INATICA de Torroella de Montgrí.
17:00 h. Pausa
17:15 h. El món virtual: Llibertat, seguretat i reptes. Taula rodona amb la participació dels tres ponents.
Modera: Eduard Batlle. Periodista diari El Punt digital.
18:30 h. Cloenda
19:00 h. Fi de la jornada