CERCAR ACTIVITATS

Hora 19:00

Organitza
Organitza: Fundació Ernest Lluch
Col·labora: Ajuntament de Vilassar de Mar – Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar- Diputació de Barcelona

Lloc
Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar. C/ Sta Eulàlia 66-80. 08340 Vilassar de Mar

Organitza
Diàleg 2: Les pensions, a debat

Dialoguen:

• Concepció Patxot. Professora titular d’Economia de la Universitat de Barcelona i membre del CAEPS.
  • Joan Coscubiela. Sindicalista i polític.

Argumentari:

Si hi ha una qüestió que esdevingui pertinent debatre-la en el marc dels Cicles de Diàlegs sobre Economia a Vilassar de Mar, aquesta és la de les pensions. Tema de màxima transcendència i actualitat. Un dels pilars de la societat del benestar pot esfondrar-se davant la persistent manca de garanties pel seu manteniment i continuïtat. Al respecte del model hi ha diverses veus expertes que senyalen direccions diferents. Unes, encaminades a garantir i millorar l’actual model del sistema de pensions al nostre país que essencialment és de repartiment, solidari i sostenible. Sostenible perquè hi ha mecanismes, consensuats al Pacte de Toledo, que permeten corregir les possibles desviacions sobre les previsions que es donin al llarg dels anys, incidint sobre els ingressos i les despeses. Per això cal garantir un fons de pensions que necessita d’una acció conscient de l’estat en aquesta direcció. Tanmateix hi ha qui exposa que la sostenibilitat del model actual no pot garantir-se a gaires generacions vista, per la qual cosa urgeixen reformes i canvis de criteri profunds en el model de finançament i assignació de les pensions.