CERCAR ACTIVITATS

PREMI ERNEST LLUCH A L’ESPORTIVITAT

Lliurament del Premi en la seva vuitena edició

Data 08/04/2010

Hora 00:00

Lloc
Sala Pierre de Coubertin del Museu Melcior Colet de Barcelona. Buenos Aires 56-58, BARCELONA.

Organitza

Luca Manca, rep el Premi Ernest Lluch a l’Esportivitat. El proper dijous 8 d’abril de 2010, tindrà lloc el lliurament del premi a la Sala Pierre de Coubertin del Museu Melcior Colet, en un acte presidit per la Secretària General de l’Esport, Sra. Anna Pruna, i el president de la Comissió Esportiva de la Fundació Ernest Lluch, Sr. Romà Cuyàs. Els parlaments aniran a càrrec del Sr. Marc Coma (guanyador del Dakar i Campió del Món de Rallys) i del Sr. Luca Manca (motorista i participant en la darrera edició del Rally Dakar) que recollirà el premi.

Argumentari Premi a l’Esportivitat 2010

Enguany, la Fundació Ernest Lluch atorga el VIII Premi Ernest Lluch a l’Esportivitat al motorista italià, Luca Manca, com a reconeixement a la exemplar mostra de solidaritat, que protagonitzà en la passada edició del Rally Dakar.

En aquest rally que se celebrà en territori argentí i xilè, Luca Manca, va ajudar de manera altruista i en un context de màxima exigència i competitivitat al pilot català i ferm candidat a guanyar la prova, Marc Coma. Manca de 29 anys i debutant al Dakar, en el decurs de la cinquena etapa va aturar-se en veure que Coma havia punxat i es trobava fora de cursa i va donar-li la seva roda, fet que d’una banda permetia a Coma continuar amb opcions de guanyar el Rally i d’altra banda, feia que Manca s’exposés a perdre posicions i ha ser penalitzat com efectivament succeí. Com a conseqüència de la penalització, el pilot italià es va veure obligat a sortir des de les darreres posicions en l’etapa de l’endemà, la sisena, entre Antofagasta i Iquique, el sis de gener de 2010. En el Km 10 de l’etapa, Luca Manca va patir un greu accident al caure de la seva KTM, que li provocà un edema cerebral que el deixà en coma durant 26 dies, obligant-lo a ser hospitalitzat d’immediat i a romandre a Xile fins el 3 de febrer de 2010, abans de poder retornar a Itàlia, ja en un estat de millora i en vies de recuperació.

Amb la concessió d’aquest premi, la Fundació Ernest Lluch valora l’altruisme i la solidaritat mostrada en un marc competitiu i de duresa extrema, i malgrat que en aquest context ajudar a l’altre pot comportar severes penalitzacions i exposar-se al risc d’accidents. És per aquest motiu que aquesta mena de gestos en aquests contextos prenen una rellevància especial, per valents, sorprenents i admirables.